میترا صمدی در گفتگو با گالری آنلاین مطرح کرد:

"مجموعه‌ی من و مونوپرینت" را برای هفتمین کارنمای پژوهشی ارائه کردم




میترا صمدی عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران (عضو کمیتۀ رفاه انجمن) و کارشناس نقاشیست که فعالیت خود را به طور جدی از سال 64 شروع کرده است. ایشان مدرس طراحی و نقاشی هستند و در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین از 9 اثر خود که در هفتمین کارنمای پژوهشی به نمایش گذاشته است، گفت:

در این نمایشگاه گروهی مجموعه جدیدی از آثارم را ارائه کردم که تا حدودی با کارهای قبلی ام متفاوتند. نام این مجموعه " من و مونوپرینت" است و همانطور که می‌دانید مونوپرینت به نوعی چاپ دستی می‌گویند. علت این نام‌گذاری نیز این بوده که در زیر کارهایم از مونوپرینت استفاده کرده‌ام و نقاشی روی آن انجام شده است. این تکنیک و بکارگیری مواد مختلف در کارهایم خیلی شخصی است و من با این شیوه بهتر می‌توانم احساساست درونیم را بیان کنم؛ زیرا اصولا نگاهِ هر فردی با دیگری متفاوت است . مثلا اگر سوژه‌ی شما یک ظرف میوه باشد و همه بخواهند آن را نقاشی کنند، قطعا به تعداد نقاشان با تصاویر بسیار متفاوتی روبرو می‌شوید و خواهید دید که هر کس طرح و نقاشی متفاوتی از آن ارائه خواهد داد. موضوعات کار من برگرفته از ناخودآگاه من و تاثیری است که از زندگی می‌گیرم و اکثرا اشاره‌ای، غیر مستقیم و سمبلیک هستند. نمادها و سمبل ها بطور ناخوداگاه دراین شیوه‌ی کار،آزادی بیان بیشتری به من میدهند که به راحتی احساسات درونی و ناخوداگاه خودم را بیان کنم.

برای خلق این آثار که در سال‌های 95 و 96 کشیده شده‌انداز مرکب چاپ و پاستل، رنگ روغن، برخی جاها آکریلیک و قلم راپید و خودکار و ترکیب مواداستفاده کرده‌ام.

صمدی برگزاری کارنماهای پژوهشی توسط انجمن را مثبت ارزیابی کرد و افزود:

این کارنماها را بسیار دوست دارم، زیرا کارها درآن گم نمی شوند. کارها را خود هنرمند انتخاب می‌کند و این مانع از اعمال سلیقه‌ی داور برای انتخاب کارهاست. به نظر من کیفیت آثار این کارنماها خیلی خوب بودند و ضعف و قوت آثار ارائه شده خود نمایش دهنده‌ی میزان توانایی افراد هستند.

کارنماها ایده‌ای فوق العاده هستند که به واسطۀ آنها هم اعضای انجمن در فرصتی برابر معرفی می شوند و هم اینکه می‌توان متوجه شد که هر کس در حال انجام چه کاریست و بر روی چه آثاری کار می کند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا به نظر شما انجمن توانسته است به همه نیازهای هنرمندان در زمینه های مختلف رسیدگی کند؟" تصریح کرد:

ما اعضای کمیته‌ها سعی می کنیم که این کار انجام شود واز آنجایی که فعالیت همۀ ما داوطلبانه است ، بنابراین سعی ما بر این است که با وجود کار و مشغله‌های دیگری که در زندگی داریم، به امور انجمن نیز رسیدگی کنیم. البته کمی و کاستی‌هایی هم وجود دارد و فعالین کمیته‌ها تلاش دارند که آها را برطرف کنندواعضای انجمن اگر بخواهند می‌توانند با شرکت در جلسه‌ها و همکاری جو انجمن را فعال تر کنند. انجمن نسبت به سال های گذشته فوق العاده فعال‌تر عمل کرده است از جمله برگزاری سفرهای هنری برای اعضا و گرفتن تخفیفات ویژه برای اعضا، نمایشگاه های فصلی و کارنماهای پژوهشی برای کل اعضاو کلاس‌های آموزشی و...


logo-samandehi