جایزه طراحی معماری بین‌المللی دانشجویی UIA-HYP


این مسابقه فرصتی است برای دانشجویان معمار دنیا تا با موضوع دگرگونی در معماری درگیر شوند. اعضای داوران شامل معماران راهنما، مدیران و رئیسان دانشگاه‌های برتر دنیا هستند. این مسابقه با موضوعی چالش‌برانگیز، داورانی بااعتبار به‌عنوان متخصصین را گمارده و بزرگ‌ترین مسابقه بین دانشجویان در چین خواهد بود و وجهه جهانی آن برای سال‌های آینده رشد خواهد کرد.

موضوع این مسابقه تغییر و دگرگونی در معماری عنوان شده است.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد ۳۰ ژوئن و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ آگوست ۲۰۱۵ اعلام شده است.

توضیح مسابقه

دگرگونی در معماری باید پاسخگو شرایط مکان و فضای خودش باشد. آنچه که اهمیت دارد ارتباط بین معماری و شهر، و ارتباط بین معماری و محیط‌زیست طبیعی است. اهداف مسابقه، کاوش در محیط‌زیست و پیدا کردن ایده‌های پایدار در عصر اطلاعات، و تلفیق ایده‌های خلاقانه در کانسپت های طراحی با مهارت‌های اولیه مؤثر دانشجویان که از سیستم آموزشی معماری فرا گرفته‌اند را، جهت ساخت فضایی برای بشر در شهرهای کوچک و روستاها، است. این مسابقه از شرکت‌کنندگان می‌خواهد تا به‌طور دقیق همراهان خود را انتخاب کنند و تأثیرات تاریخ معماری را بررسی کنند، نیازهای پیچیده‌ی معماری و محیط‌زیست را موردمطالعه قرار دهند، به اتفاقات و مراسم رایج در هر منطقه توجه کنند، و فضاهای معماری و شهر پایداری را شکل دهند.

موضوع مسابقه

تغییر و دگرگونی: معماری سنتی و مدرنیسم را در یک کانسپت واحد و متنوع جای دهید.

ما چگونه معماری را خلق کنیم تا دگرگونی را در یک محیط فراتر از یک حس ایجاد کند؟ هنگام طراحی فرم‌ها و فضاها، چه قوانینی هستند که بر اساس محیط و شرایط جغرافی و معماری سنتی و مدرن مشخص می‌شوند؟ گونه شناختی چه تأثیری بر وحدت فضاها دارد؟

معماری یک فرم تابع ارزش‌های اجتماعی، است. این مسابقه توسط معمار Meinhard von Gerkan مطرح شده و اساسی‌ترین چالش معماری و جامعه را بیان می‌کند. از شرکت‌کنندگان انتظار می‌رود تا فرمی را بر اساس تجارب خود راجع به عملکرد و کارایی ساختمان های محوطه دانشگاهی بکشند و یک پردیس دانشگاهی معماری را با دیدی رو به آینده طراحی کنند. پروژه‌های شرکت‌کنندگان باید از علم روز تأثیر گرفته باشند و به شیوه‌ای امروزی و معاصر در فرهنگ محلی با کانسپت خاص، قرار گیرند و هم‌چنین به شرایط اقلیمی، توپوگرافی و لند اسکیپ توجه کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند به پیشنهاد داور مسابقه، Meinhard von Gerkan، به میل خود طرحشان را در زمینی فرضی در قسمت‌های شمالی یا جنوبی چین قرار دهند یا سایتی را به انتخاب خودشان در نظر بگیرند.

در این مسابقه معماری موضوع‌های " اتخاذ یک الگوی مدرن، فرهنگ موجود در کالبد ساختمان، تنوع در عین وحدت" نقش اساسی را دارند. پروژه به دنبال طراحی ساختمانی های-تک با تمام امکانات تکنولوژی امروزی نیست بلکه مسئله مهم وجود کالبدی محلی که ریشه در فرهنگ هر منطقه دارد و عوامل آن به شرایط اقلیمی مرتبط ست، است و باید نکته اصلی در شروع آنالیزهای شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

روند ثبت‌نام

۱. این مسابقه در سطح جهانی و به‌صورت آزاد برای تمام دانشجویان معماری است. تمام دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر (همچنین فارغ‌التحصیلان و داوطلبان PHD) می‌توانند به‌صورت تکی و یا تیمی (بیش‌تر از ۴ نفر نباشند و مشاوران بیش‌تر از ۲ نفر نشوند) شرکت کنند.
۲. در صورت لزوم با مدیر تیم تماس گرفته خواهد شد. (اگر دانشجویان به‌صورت تیمی شرکت کرده باشند)
۳. وارد این سایت شوید: http://hypcup۲۰۱۵.uedmagazine.net/?r=site&en=۱
بر روی “Online Registration” کلیک کنید تا فرم ثبت‌نام را به‌صورت آنلاین پر کنید. شرکت‌کنندگان یک شماره سریال دریافت خواهند کرد (در نگهداری این شماره دقت کنید. به هر شرکت‌کننده یا تیم یک سریال تعلق می‌گیرد) ثبت‌نام در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ به پایان می‌رسد. ثبت‌نام رایگان است.
۱. لطفاً فایل‌های کامپیوتری پروژه و اطلاعاتتان را تا قبل از موعد به این ایمیل بفرستید: uedcompetition@۱۶۳.com
فایل‌های پرینت شده پذیرفته نمی‌شود. خود مسئولان در زمان تعیین‌شده اطلاعات را پرینت کرده و به نمایش می‌گذارند.
۱. داور نفر اول اعلام‌شده را ملاقات خواهد کرد.
۲. اسامی برندگان در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد. در دسامبر ۲۰۱۵ و کار برندگان به نمایش درمی‌آید. مراسمی برای اهدا جوایز در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.
۳. به سؤالات شما در رابطه با این مسابقه از طریق این ایمیل رسیدگی می‌شود: uedcompetition@۱۶۳.com
۴. برنامه تاریخ‌ها
شروع ثبت‌نام: ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ (۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۳)
پایان ثبت‌نام: ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ (۹ تیرماه ۱۳۹۴)
(اتمام مهلت ثبت نام)
آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ آگوست ۲۰۱۵ (۹ شهریور ماه ۱۳۹۴)
(اتمام مهلت ارسال آثار)
جلسه داوران: سپتامبر ۲۰۱۵ (مهرماه ۱۳۹۴)
اعلام نتایج: سپتامبر ۲۰۱۵ (مهرماه ۱۳۹۴)
مراسم جوایز: مارس ۲۰۱۵

هر شرکت‌کننده و تیم موظف است شرایط و قوانین مسابقه را رعایت کند.

وجود نوشته و یا عکس مربوط به نام شرکت‌کننده و یا اعضای تیم در نسخه کامپیوتری فایل‌ها، منجر به حذف آن‌ها از مسابقه خواهد شد.

هر مطلبی پذیرفته می‌شود حتی با ذکر اسم نویسنده‌ی متن، با حق انتشاری که از جانب سازمان و پشتیبان مسابقه تصویب شده است.

شرکت‌کنندگانی که در مسابقات دیگری هم ثبت‌نام کرده‌اند و یا طرح و ایده آن‌ها به کارهای دیگری مشابهت داشته باشد، از مسابقه حذف می‌شوند.

شرکت‌کنندگانی که با اعضا داوران در طول مسابقه در رابطه با این موضوع تماس بگیرند، از مسابقه حذف می‌شوند.

جوایز:
نفر اول (۱ تیم)
مدرک، ۱۵،۰۰۰ دلار

نفر دوم (۳ تیم)
مدرک،۵،۰۰۰ دلار

نفر سوم (۸ تیم)
مدرک، ۱،۷۰۰ دلار

نشان تقدیر (۲۰ تیم)
مدرک، اشتراک رایگان در مجله UED

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi