مهرداد ختایی مقام دوم سه سالانه چاپ دستی توکیو را کسب کرد


مهرداد ختایی هنرمند معاصر درباره کسب مقام دوم در پنجمین دوره سه‌سالانه بین‌المللی چاپ دستی توکیو، ژاپن، ۲۰۱۵ گفت: این اثر چاپ دستی با تکنیک میکس مدیا کار شده است، ابعاد آن ۲۰ در ۲۵ سانتی‏متر است و " I Offer My Hands To The Shades" نام دارد. برای این سه سالانه ۲۱۷۴ اثر از ۸۴ کشور ارسال شده بود که از بین این آثار ۳۲۴ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند که در نهایت و با برگزاری مرحله دوم داوری سه اثر برگزیده انتخاب شدند که کار من رتبه دوم این سه سالانه را کسب کرد.

آثار منتخب در نمایشگاهی به مناسبت هشتادمین سالروز تاسیس دانشگاه هنر "تاما" توکیو در موزه "تاما" از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۸ نوامبر ۲۰۱۵ به نمایش در خواهند آمد و در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) مراسم اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

وی افزود : من این اثر را سال گذشته کار کردم، مجموعه قبلی من به انفجار چرنوبیل اختصاص داشت و نمایشگاه بعدی من نیز درباره عقاید و اعتقادات جوامع مختلف است، این اثر در واقع در حد فاصل این دو مجموعه شکل گرفته است و می‎توانم آن را تعویض چند فضای کاری بدانم.

در پنجمین سه سالانه چاپ دستی توکیو، آکایا یامادا از ژاپن مقام نخست، مهرداد ختایی از ایران مقام دوم و پراوین پیانگ‌چومپو از تایلند مقام سوم را کسب کرده‌اند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi