استقبال مجسمه سگ عظیم الجثه از بازدیدکنندگان نمایشگاه

در موزه هنر آئوموری ژاپن، مجسمه یک سگ غول پیکر از Yoshitomo Nara از بازدیدکنندگان استقبال می کند.


به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند مشهور ژاپنی، ده سال پس از اولین نمایشگاه انفرادی خود در این موزه، با برگزاری دومین نمایشگاه انفرادی با عنوان نقطه آغاز «The Beginning Place» باز می گردد. این نمایشگاه که از 14 اکتبر 2023 تا 25 فوریه 2024 ادامه خواهد داشت، تجربه هنری Nara در 12 سال اخیر و پس از زلزله و سونامی توهوکو در سال 2011 را منعکس ساخته و برخی از آثار چشمگیر دوران دانشجویی او را نیز به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان در فضای نمایشگاه با عبور از میان روایت هایی از نقاشی‌های Nara، در گذشته و حال به گشت و گذار می پردازند.

مجسمه به یاد ماندنی سگ، با ارتفاع 8.5 متر و عرض 6.7 متر، که در فضای باز ضلع غربی موزه هنر Aomori نصب شده است، نمادی از احترام عمیق موزه نسبت به Yoshitomo Nara است. تخصیص این موزه به Nara با نمایش مجموعه آثار گسترده او که از سال 1998 آغاز شده و به بیش از 170 اثر رسیده است و آن را به عنوان بزرگترین گنجینه آثار Nara در جهان معرفی می کند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. این موزه علاوه بر مجسمه سگ پر جلا، میزبان اثر دیگری با نام Miss Forest (بانوی جنگل) است.

این نمایشگاه مجموعه متنوعی از آثار Nara را از دوران دانشجویی تا به امروز به نمایش می گذارد. نقاشی‌های او که به "چهره‌هایی با نگاه خیره" معروف است، عموماً با افرادی که با معضلات جهان امروزی دست و پنجه نرم می کنند، همخوانی دارد. این نمایشگاه با تأکید بر اهمیت موتیف (نقش) خانه در هنر Nara، به بررسی لایه‌هاl،رسانه ها و جلوه های مختلف آثار او پرداخته و شامل نقاشی‌، عکس، آثار سفالی‌ و مجسمه‌هایی از مجموعه‌ های قدیمی و جدید این هنرمند است که دیدگاهی جامع از بینش رو به رشد این هنرمند را در اختیار می گذارد. بعلاوه این نمایشگاه با بررسی مضامین ضد جنگ Nara و تأثیر آنها بر جامعه، دیدگاهی معاصر دارد؛ و در پایان با باز سازی اجتماع کوچک Rock Cafe 33 1/3، که نارا در نوجوانی زیاد به آنجا رفت و آمد می کرد، تصوری از نقطه آغاز سفر هنری او ارائه می‌کند.


logo-samandehi