نگاهی به آثار اوریگامی هنرمند پرتغالی

هنرمند Charrua چهره‌های انسانی رسا و پرجزئیات را با یک تکه کاغذ، با بینی‌های ظریف، خطوط آرواره‌های زاویه‌دار و چشم‌ و ابروهای محکم میسازد.

به گزارش گالری آنلاین، João Charrua یک هنرمند پرتغالی است که در بیوگرافی اینستاگرامش نوشته است: "I fold paper". بله درست است، او به سادگی کاغذ را تا می کند. Charrua شیفتگی عمیقی به ماسک‌ها دارد و او معتقد است که یک ماسک «ذاتاً حامل انرژی است که ما به نوعی با آن همذات پنداری می‌کنیم». او معتقد است که آنها دریچه هایی برای تخیل ما هستند، حاملان انرژی اسرارآمیز و جادویی، و این همان انرژی است که او سعی کرد در پرتره های کاغذی پیچیده تاشده و دقیق خود بازآفرینی کند!

او این چهره‌های انسانی تاریک و آرام را از طریق چین‌های دقیق و برنامه‌ریزی‌شده مدل‌سازی می‌کند. Charrua حدود سیزده سال پیش، زمانی که در تلاش برای یافتن علایق مشترکی برای بازی با دخترش بود، وارد دنیای اوریگامی شد. به گفته‌ی او: اوریگامی نیاز به تفکر منطقی و متوالی دارد، جایی که هر لایه بخشی از کل را تشکیل می‌دهد و همه باید با هم جمع شوند تا نتیجه نهایی را ایجاد کنند.

فرآیند Charrua کاملاً دقیق و پر زحمت است. او قبل از شروع به ساختن مدل نهایی، روی مدل‌های نمونه اولیه کار می‌کند. او می‌گوید: «من معتقدم که با تکرار چندباره این فرآیند، ژست‌ها، چین‌ها یا تکنیک‌های خاصی به یک کار روتین تبدیل می‌شود، به طوری که یک فرآیند خلاقانه طبیعی توسط ناخودآگاه ایجاد می‌شود.»

پرتره‌های Charrua هرگز خندان نیستند، در واقع، آنها همیشه یک اخم یا حس غمگینی در چهره‌شان دارند، که نمای قوی‌تری از ظرافت و زیبایی را به شخصیت کلی آنها می‌بخشد یا می‌تواند راز جذابیت بصری آنها باشد.

logo-samandehi