دعوت طبیعت رادیکال از مخاطب

هنرمند از طریق مجسمه‌های خود به روابط انسانی بین افراد و اشیا می‌پردازد. در «طبیعت رادیکال»، این فلسفه هنری در نحوه طراحی وسایل نقلیه گرانیتی به گونه‌ای که مردم بتوانند با آن‌ها تعامل داشته باشند، مشهود است.


به گزارش گالری آنلاین، هنرمند Baptiste Debombourg در اجرای هنری عمومی اخیر خود، یک چهارچرخ و یک جت اسکی را از روی تخته سنگ‌های خیابانی در کبک، کانادا می‌سازد و مجسمه‌های تعاملی ایجاد می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند روی آن بنشینند.

این اجرای جذاب هم به‌عنوان مبلمان خیابانی و هم به‌عنوان دعوت‌کننده عموم مردم برای لذت بردن از تجربه‌ای جذاب با این وسایل نقلیه گردشی بازسازی‌شده عمل می‌کند.

این اولین بار نیست که Baptiste Debombourg چنین سازه‌های هنری گسترده و غیر متعارف را می سازد. او قبلاً یک ترن هوایی بی‌حرکت در Nantes فرانسه که از پشتی‌های صندلی ساخته شده بود و یک کاروان تکه تکه شده خارج از قلعه در Örebro، سوئد طراحی کرده بود. او به عنوان آخرین شیرین کاری هنری خود، چهارچرخ، جت‌ اسکی و all-terrain vehicle را در سراسر محله کبک در کانادا اجرا می کند.

این سری از مجسمه‌های تخته‌سنگ که «طبیعت رادیکال» نامیده می‌شوند، به دقت با استفاده از گرانیت خام تولید شده از پلی‌کور، ترکیب شده با آب‌بندی شیمیایی، قطعات دور ریخته‌شده خودرو و موتور سیکلت، عناصر رنگ‌آمیزی شده و رزین اپوکسی ساخته شده‌اند تا به واقع‌گرایی خیره‌کننده‌ای دست یابند. قصد Debombourg این است که آثار هنری خود را تا حد امکان معتبر جلوه دهد و یک نگاه به جت اسکی به تنهایی گواهی بر هدف اوست.

این مجسمه‌ها حسی از اوقات فراغت و لذت را در میان شلوغی زندگی روزمره، با استفاده از مواد معدنی خام و خنثی، منتقل می‌کنند. لبه‌های تخته‌سنگ‌ها می‌تواند نمادی از روال دشوار زندگی روزمره باشد که با ترکیب قطعات و لوازم جانبی ماشین و کشتی‌ها که حس عجیبی به مجسمه‌ها می‌بخشد، نرم شده است.


logo-samandehi