بازگشت به طبیعت در اقامتگاه غار منحصر به فرد

این یک غار به جا مانده از نیاکان نیست، بلکه چشم انداز منحصربه‌فردی است که توسط طراح، پریما شهرضایی، زنده شده است، که با پیشنهاد یک راه‌حل جدید برای سکونت، ایده‌های ما از سکونت را به چالش می‌کشد.


به گزارش گالری آنلاین، غارنشینی همانطور که شهرضایی تصور می کند، بازگشتی به طبیعت و آغاز بشر است. غارها همچنین یادآوری هستند از پیشرفت بشر به عنوان یک گونه و اکتشاف در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به تکامل پایدار خود ادامه دهیم.

طرح شهرضایی که در دل کوه قرار دارد، ساکنان خود را به تجربه پیوند پیچیده بین طبیعت و معماری دعوت می کند. درست مانند Cappadocia، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، کوه‌ها خود به بوم نقاشی تبدیل می‌شوند و امکان ترکیبی بی‌نظیر از چیزهای اولیه و پیچیده را در یک طراحی معماری مبتکرانه خیره‌کننده فراهم می‌کنند.

فلسفه طراحی شهرضایی به جای تراشیدن سازه های بی رحمانه از دامنه کوه، از مصالح طبیعی و احترام به محیط زیست حمایت می کند. در ایجاد این اقامتگاه منحصر به فرد، رویکردی مینیمالیستی و ارگانیک برای ترکیب خانه به طور یکپارچه با منظره کوهستانی اتخاذ شده است. نتیجه، تعبیری الهام‌بخش و مدرن از خانه‌های بدوی است که در آن معماری نه تنها به طبیعت گره خورده است، بلکه با آن نفس می‌کشد.

در داخل، خانه بزرگ است و از آکوستیک طبیعی غار برای ایجاد فضایی آرام استفاده می کند که قدرت آرام زمین را تداعی می کند. کف، دیوارها و سقف بی‌نظمی‌های طبیعی سنگ را حفظ می‌کنند و یک فضای داخلی ارگانیک و سیال را تشکیل می‌دهند که به نظر می‌رسد به طور طبیعی طی هزاران سال تکامل یافته است.

هر عنصر، از مبلمان گرفته تا وسایل، مظهر اخلاق زندگی پایدار است. ترکیبی پیچیده از مواد بازیافتی و عناصر طبیعی محلی، ردپای کربن کم را تضمین می‌کند و در عین حال بر زیبایی‌شناسی بدوی غار تأکید می‌کند. امکانات مدرن ترکیب شده هوشمندانه آسایش را بدون به خطر انداختن هویت منحصر به فرد خانه تضمین می کند.

اقامتگاه غار، با ارتباط ذاتی خود با طبیعت و طراحی خلاقانه و پایدار، یک عقب نشینی غیرمنتظره از دنیای مدرن ارائه می دهد.

logo-samandehi