کابین هایی به مثابه سنگ آسمانی

گروه طراحی HELLO WOOD که در سال 2010 توسط András Huszár و Dávid Ráday تأسیس شد، در ابتدا بر ساخت کابین و چیدمان های عمومی متمرکز بود.


به گزارش گالری آنلاین، این استودیو موفقیت اصلی خود را در سال 2013 با ایده پردازی کابین هایی شبیه سنگ آسمانی، که در آن زمان به عنوان میزکار یا WorkStation شناخته می شد، به دست آورد. ایده فضای کاری پیش ساخته و مستقل درست همزمان با تقاضای رو به رشد فضاهای کاری مجزا که در دوران بیماری همه گیر سال 2020 افزایش پیدا کرد، شکل گرفت.

کابین Pebble Pod، سازه ای چوبی به مساحت 8 متر مربع، از منشأ و ماهیت اصلی خود فراتر رفته و به اقامتگاهی چند وجهی تبدیل شده است که می توان از آن بعنوان کابین کار، کابین بازی و حتی به عنوان کابین گلمپینگ نیز استفاده کرد. این سازه با ویژگی هایی چون ضد صدا و مقاوم بودن آن در برابر شرایط جوی مختلف، جهت استفاده بعنوان مکان های متفاوت از قبیل اتاق‌ جلسه، اتاق بازی، استودیو یا اتاق مدیتیشن ایده‌آل است. طراحی کابین به گونه ای است که کاملاً قابلیت سازگاری با محیط های مختلف مانند باغ، ساحل رودخانه و بالای یک ساختمان را داشته و عایق بندی فضای داخلی آن نیز با تغییرات فصلی سازگار است. پنجره های بزرگ نه تنها باعث ارتباط ساکنان با طبیعت شده بلکه تعادلی هماهنگ بین فضای داخل و فضای باز ایجاد می کند.

یکی از جالب توجه ترین پروژه‌های این شرکت ساخت مجموعه ای متشکل از 3 کابین Pebble Pod است که طراحی آن محیط مریخ را تداعی می کند.

هدف از این اثر نوآورانه صرفاً تامین یک فضا نیست بلکه بازتعریفی از طرز نگرش ما نسب به محیط زندگی و کاری خود و تعامل با آنها در دنیایی بیش از پیش آگاه به محیط زیست است.


logo-samandehi