طراحی کافه ملهم از زیبایی ژاپنی و ارتباط پویا با طبیعت

در شهر ساحلی Chonburi در تایلند، کافه Harudot توسط معماران IDIN به‌عنوان مجسمه‌ای ظاهر می‌شود که با نگاهی اجمالی به طبیعت تعریف می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین، در همکاری بین Nana قهوه روسترز و صاحب پروژه که علاقه زیادی به گیاهان منحصر به فرد و عجیب و غریب دارد، این فضا از کلمات ژاپنی "هارو" (بهار) و "نقطه" نامگذاری شده است که نماد شروع، رشد و نقطه شروع جدید برای فرایندی خاص است.

این سازه توسط دو سقف شیروانی شکل گرفته است که از هم جدا شده اند و با حفره هایی سوراخ شده اند که به درختان اجازه می دهد تا آسمان را بشکنند و در عین حال فضاهای نیمه باز را برای جمع شدن در زیر آن ایجاد کنند. این دهانه های وسیع ارتباط پویا و مستمر با طبیعت راحفظ میکند و پذیرای باران و نور خورشید در طول تجربه غذاخوری است.

مفهوم سازه حول مفهوم رشد می چرخد، که نمونه آن گنجاندن عمدی درختان در ساختار است. درخت در حیاط داخلی در مرکز قرار می‌گیرد، رشد آن توسط شیروانی‌هایی که به طرز هنرمندانه‌ای از هم جدا شده‌اند، تسهیل می‌شود تا توهمی از ظهور ارگانیک در طول زمان ایجاد شود.

سه فرم شیروانی مشکی، که اشاره ای به زیبایی شناسی ژاپنی دارد، در تضاد ظریف با فضای داخلی چوب کاج گرم ظاهر می شود. وقتی بازدیدکنندگان از در عبور می کنند، فضا با منحنی ها تغییر شکل می دهد و خم می شود و آنها را در سفری پویا در داخل کافه هدایت می کند. با انتقال به فضای داخلی، سقف‌ به صورت بصری این دو فضا را به یک کل منسجم می‌پیوندند و به آرامی نور را پخش می‌کنند. چیدمان صندلی‌های روبان‌ مانند جریانی یکپارچه را دنبال می‌کند که تنها با ارتفاع‌های مختلف پیشخوان‌هایی که به عملکردها و کاربردهای مختلف فضا اشاره می‌کنند، تغییر میکنند.


logo-samandehi