پردیس بیمارستان در اطراف دهلیز گل شکل باز می شود

موسسه Vincent Callebaut HOSPIWOOD، پردیس بیمارستان بیوفیلیک در بلژیک را با هدف افزایش پایداری و همچنین تجربه و بهبود بیماران طراحی کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، این پروژه شبکه‌های بیمارستانی محلی را در محوطه‌ای به مساحت 14 هکتار گرد هم می‌آورد که برای اولویت‌بندی پایداری و ارائه مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا طراحی شده است. HOSPIWOOD به عنوان پیوندی بین سایت‌های Buset و Longtain، واقع در امتداد بلوار Urbain de l'Est، قرار دارد که برای تطبیق عملکردهای مختلف در منظر شهری، به سرزندگی کلی آن کمک می‌کند. HOSPIWOOD در هسته خود متعهد به مسئولیت زیست محیطی و رفاه جامعه است. طرح جامع این پروژه مدیریت کارآمد منابع را ارتقا می‌دهد و ویژگی‌هایی مانند پارکینگ‌های خورشیدی، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران و فضاهای سبز را برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و بهبود اکوسیستم محلی در خود دارد.

معماران طیف وسیعی از سازه‌ها را اجرا کردند، مانند ساختمان K، پونته وکیو، جنگل عمودی، و قطب پزشکی، که نشان‌دهنده انحراف از طراحی بیمارستان سنتی به سمت رویکردی یکپارچه‌تر و آگاهانه‌تر از محیط زیست است. ساختمان K به هسته سه‌پایه بیمارستان تیوولی متصل می‌شود و ساخت آن اکنون در حال انجام است. پونته وکیو به عنوان یک پل مسکونی عمل می کند و امکانات مختلف کادر پزشکی مانند رستوران ها، اتاق های جلسه، و دفاتر اداری را به همراه یک آمفی تئاتر به هم متصل می کند. این ساختمان که خیابان Max Buset را در بر می گیرد، ارتباط مستقیمی بین ساختمان K و بیمارستان جدید لانگتین ایجاد می کند که دارای معماری پویا و مارپیچی است که نماد مشارکت بیمارستان است. جنگل عمودی مظهر بیمارستان جدید لانگتین است که دارای 600 اتاق در وسعت 66500 متر مربع در یک ساختمان متوسط است. انحناهای نرم آن یک فضای بیوفیلیک ایجاد می کند که رفاه و آرامش را افزایش می دهد. پایه مدور سکوهای فنی را در اطراف پاسیوهای بزرگ، دهلیزها و باغ ها قرار می دهد.

logo-samandehi