خانه ای با الهام از هنر Kirigami ژاپن

با الهام از هنر ژاپنی Kirigami، نمای خانه شبیه کاغذ تا شده با یک چین زاویه دار است که یک پنجره بلند در سمت راست برای نور و تهویه و در عین حال حفظ حریم خصوصی دارد.


به گزارش گالری آنلاین، دهانه‌های مربعی با اندازه‌های مختلف در سمت چپ اجازه می‌دهند نور در روز و نمای روشن در شب. به محض ورود، سقف بلند حس وسعت را القا می کند در حالی که استفاده از کاشی های بزرگ همخوان در قسمت های نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه باعث افزایش وسعت بصری می شود. یک دیوار سفید بافت نزدیک در ورودی، پس‌زمینه‌ای برای مجموعه‌ای از چراغ‌های عتیقه اروپایی است. سقف چوبی پایین تر و تم تیره رنگ در آشپزخانه تضاد بصری را با فضای نشیمن و ناهارخوری ایجاد می کند. گرانیت بافتی که هم برای بک اسپلش و هم برای جزیره طولانی استفاده می شود، حس جالبی به آشپزخانه می بخشد، جایی که مالکان هنگام میزبانی با خانواده و دوستان جمع می شوند.

در سطح سوم، یک باغ سرپوشیده، با یک اتاق خانوادگی با پانل های شیشه ای کامل در دو طرف، فضایی مشترک را ایجاد می کند که با حضور زنده طبیعت آغشته شده است. این ترکیب داخلی و خارجی باعث افزایش جریان هوا و نور طبیعی در سراسر خانه می شود. یک راه پله به سبک کریگامی با فیلتر کردن نور طبیعی بین سطوح این امر را افزایش می دهد. بلوک های نسیم در اتاق خواب باعث افزایش جریان هوا در داخل خانه می شود. طراحی هوشمندانه درب‌های برگردان پشت بلوک‌ها، انعطاف‌پذیری بین تهویه طبیعی و تهویه مطبوع را ارائه می‌دهد. این طراحی فضاهای خصوصی و مشترک را متعادل می کند و در عین حال نور طبیعی و تهویه را در اولویت قرار می دهد.


logo-samandehi