طراحی منطقه Heatherwick در توکیو

این محله در وسعت 2.4 هکتار از فضای سبز قابل دسترسی، و دارای فعالیت های مختلف با کاربری ترکیبی است که شهر را با طبیعت ادغام می کند.


به گزارش گالری آنلاین، منطقه جدید استودیو هیترویک در قلب توکیو توسط نخست وزیر ژاپن به روی عموم باز شد. این پروژه که Azabudai Hills نام دارد، نقطه اوج یک ابتکار سی ساله احیای مجدد است.

این محله شامل خانه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها، ادارات، دو معبد، یک مدرسه و فضاهای خرده‌فروشی است. فضای 8.1 هکتاری، مملو از درختان، گل آرایی‌ها و آب‌نماها، برای ایجاد روابط معنادار بین مسافران، ساکنان و عموم مردم طراحی شده است.

چشم انداز معماری توکیو دارای طیف گسترده ای از اندازه ها و سبک ها است که با ساخت و ساز قدیمی و جدید متضاد است. این طرح با هدف به تصویر کشیدن تنوع و انرژی شهر و ادای احترام به عمق چند لایه آن است. یک میدان مرکزی، باغ‌های عمومی بزرگ و فضای رویداد The Cloud بخشی از یک منظره جدید طراحی شده است که از ساکنان و بازدیدکنندگان دعوت می‌کند دور هم جمع شوند و الهام بگیرند. این پروژه به عنوان یکی از سبزترین مناطق شهری توکیو، تعادلی بین محیط های شهری و دنیای طبیعی ایجاد می کند.

ابتکار بازسازی 30 ساله که توسط توسعه دهنده ژاپنی Mori Building Co. Ltd رهبری می شود، شامل همکاری با بیش از 300 ساکن و کسب و کار می شود. این منجر به این شد که بیش از 90٪ از مستاجران و مشاغل اصلی تصمیم گرفتند به منطقه بازسازی شده بازگردند. در واقع، این منطقه عمومی جدید پیش بینی می کند که سالانه بین 25 تا 30 میلیون بازدید کننده جذب کند.


logo-samandehi