معصومه مظفری: همه اعضای انجمن هنرمندان نقاش می‌توانند کاندید انتخابات هیئت مدیره شوند

انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران 8 تیرماه برگزار می‌شود.

معصومه مظفری رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران در گفت‌وگو با هنرآنلاین از نزدیک شدن زمان انتخابات هیئت مدیره این انجمن خبر داد و گفت: دوره‌های هیئت مدیره انجمن 3 ساله است و اعضای این هیئت سه سال یک بار انتخاب می‌شوند، اما برای انتخاب بازرس انجمن هر سال انتخابات برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه هر هیئت مدیره سیاست‌های خاص خودش را دارد گفت: ما در این دوره علاوه بر اینکه ساختار دبیرخانه‌ای انجمن را خیلی مستحکم کردیم، توانستیم ارتباط انجمن با خارج از آن را بیشتر کنیم. در همین راستا به اتفاقات مختلف واکنش نشان دادیم و وارد بحث و گفت‌وگو شدیم.

مظفری ادامه داد: اتفاق خوبی که سال گذشته برای انجمن‌ها افتاد این است که نمایندگانی از هفت انجمن تجسمی، شورای انجمن‌های تجسمی ایران را شکل دادند و پس از آن حضور اجتماعی خود را در بیانیه‌های مشترک اعلام می‌کردند. این اتفاق قدم خوبی بود که برای نزدیک کردن انجمن‌های تجسمی به هم برداشته شد و آنها توانستند در هر چیزی که به فضای تجسمی مربوط می‌شود نقش داشته باشند.

او درباره تغییراتی که در دبیرخانه انجمن هنرمندان نقاش به وجود آمده است گفت: در این دوره از انجمن سیستم پذیرش عضو تغییر کرد و از سوی دیگر اطلاعات اعضا که سال‌ها به صورت کاغذی نگهداری می‌شد به سیستم کامپیوتری تبدیل شد. علاوه بر این دوره‌های آموزشی انجمن رویکردی به حوزه کودک و نوجوان داشت و چند دوره تربیت مربی کودک برگزار کردیم که بسیار موفق بودند.

مظفری ادامه داد: سفرهایی برای هنرمندان برگزار کردیم که در طی این سفرها هنرمندان به نقاشی پرداختند و آثار آنها در نمایشگاه‌هایی به نمایش درآمد. به این ترتیب رویکرد منظره‌نگاری در جهان معاصر را مطرح کردیم. برگزاری کارنماها نیز بخشی از فعالیت‌های جدید این دوره انجمن بود و تمام اعضا را به دو گروه زیر 40 سال و بالای 40 سال تبدیل کردیم تا بدون داوری آثار خود را به نمایش بگذارند. در این 8 کارنما هر هنرمند تعدادی از آثار خود را به شکل یک نمایشگاه کوچک در دل یک نمایشگاه بزرگ ارائه داد و به این ترتیب تفکر و شیوه کار هنرمندان در کارنماها قابل تشخیص بود.

رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره نحوه انتخاب کاندیداهای هیئت مدیره انجمن گفت: در سایت انجمن فراخوانی اعلام کردیم تا هرکسی مایل است در انتخابات کاندید شود. در حال حاضر مشخص نیست که چند متقاضی خواهیم داشت اما همه این افراد باید در روز جمعه با برنامه‌ای که حاوی چشم‌اندازهای آنها است حضور داشته باشند و پس از قرائت برنامه‌ها مورد رای‌گیری قرار می‌گیرند.

مظفری ادامه داد: روز جمعه 8 تیرماه از ساعت 15.30 در خانه هنرمندان اعضای انجمن حضور خواهند داشت و پس از قرائت گزارش هیئت مدیره، گزارش بازرس و به تصویب رساندن تراز مالی سال 96، رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس انجام می‌شود.

logo-samandehi