فربد مرشدزاده در گفتگو با گالری آنلاین: انجمن هنرمندان نقاش ایران یکی از واقعی ترین بدنه های نقاشی کشور است.

با اتمام برگزاری چهار کارنمای پژوهشی مربوط به اعضای زیر چهل سال انجمن هنرمندان نقاش ایران و آغاز زمان کارنماهای مربوط به اعضای بالای چهل سال، میتوان گفت نقد و آسیب شناسی نتایج این رویداد راهگشای برنامه ریزی های حرفه ای انجمن برای اعضای هنرمند نقاش خواهد بود.

در رابطه با اینکه این برنامه ریزی در چه بسترهایی باید شکل بگیرد تا بتواند توقعات هنرمندان را پاسخگو باشد؟ هنرمند معاصر کشومان فربد مرشد زاده معتقد است:

بخشی از موفقیت در اجرایی شدن برنامه های انجمن منوط به صنفی شدن انجمن است که فعلا به این سرعت این امکان وجود ندارد و باید صرفا به عنوان یک انجمن هنری باقی بماند.

همچنین خرسند کردن تمام اعضای انجمن که طیف وسیعی از افراد حساس با ظرافت طبع را شامل میشود توسط انجمن کار بسیار دشواری خواهد بود.

مرشد زاده ضمن اشاره بر اینکه فعالیت های انجمن عام المنفعه هستند بیان کرد :

در حقیقت هر زمان در جلسات انجمن حضور دارم، چه نتیجه گیری خوبی گرفته شود و چه برنامه به جلسه بعد موکول شود، من به شخصه احساس امنیت و خرسندی میکنم.

خوشبختانه مدیران و مسئولین انجمن همگی خودشان سالها نقاش حرفه ای هستند و همگی میدانند منِ هنرمند چه نیازهایی در حال حاظر و آینده خواهم داشت و حتما در این راستا تلاش میکنند.

وی در ادامه نظر خود در رابطه با چگونگی تاثیر فعالیت انجمن در رشد اقصاد هنر و حمایت از هنرمندان در بازار، چنین بیان کرد:

مسئله اقتصاد هنر جنبه های مختلف دارد، یک بخشی مربوط به فروش اثر میشود و بخش دیگرش تامین رفاه برای هنرمندان است. این دو مقوله الزاما یکی نیست، چرا که شما میتوانید برای هنرمند رفاه ایجاد کنید بدون اینکه مثلا قیمت آثارش از یک میلیون به بیست میلیون برسانید.

رفاه زمانی ایجاد میشود که منِ هنرمند بتوانم در خانه ام نقاشی کنم و آرامش خاطر داشته باشم، بیمه داشته باشم، بدانم اگر کارگاه ندارم در حد یک اتاق برای نقاشی کردن در اختیارم قرار می گیرد و ...

این هنرمند نقاش با تاکید براینکه، انجمن هنرمندان نقاش ایران یکی از واقعی ترین بدنه های نقاشی کشور است. وجه دیگر تاثیر انجمن در اقتصاد هنر را ورود انجمن در حراج ها، مسابقات و اکسپوها دانست و توضیح داد:

این امر به دلیل موانعی که وجود دارد، کمی دشوار است. یکی از فعالیت های خوب انجمن که کمک خوبی توانسته به هنرمندان بکند برگزاری فروش سالانه بوده است.

مرشد زاده در نهایت افزود: من هر زمان به انجمن میروم اساتید و دوستان ارجمندی را آنجا میبینم که در تلاش برای بهبود شرایط هنرمندان هستند، به آنها اعتماد دارم چون خودشان نقاش هستند و میدانم نقاش و نقاشی برای آنها اهمیت دارد.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi