امین نورانی در گفتگو با گالری آنلاین :انجمن یک تشکل فرهنگیست که اصلی‌ترین سرمایه‌های آن هم همین اعضایش هستند.

امین نورانی از هنرمندان معاصر و اعضای بالای چهل سال انجمن هنرمندان نقاش که اثرش در کارنمای پژوهشی پنج به نمایش در آمده است، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، ضمن مثبت ارزیابی کردن این رویداد در مورد تفکیک هنرمندان در مرز چهل سالگی در کارنماها بیان کرد:

هر کس فضا و شرایط خاصی دارد و ممکن است، یکی در 40 سالگی خیلی پیشرفت کرده باشد، درحالیکه دیگری در 50 سالگی خیلی عقب‌تر از اوست. در واقع این مرز 40 سالگی نمی‌تواند به بلوغ فکری هنرمند و یا تجربۀ او ربطی داشته باشد؛ اما خب لازم بوده که بین تعدادِ زیادِ هنرمندانِ عضو انجمن به نوعی تفکیک صورت گیرد و به نظر من این روش تفکیک روش خوبی بوده است.

ممکن است که یک هنرمند 25 ساله در جایی دیگر و با کانسپتی دیگر حتی بتواند در کنار یک هنرمند 70 ساله هم قرار گیرد و خیلی هم خوب بشود؛ ولی انجمن با توجه به تعداد اعضا این نوع تفکیک را صلاح دانسته و انتخاب کرده است. مثلا نمایشگاهی بوده که در آن آثار من در کنار آثار استادم قرار گرفته، اما نمایشگاهی هم بوده که در آن صرفا آثار هنرمندان پیشکسوت به نمایش گذاشته شده است.

انجمن یک تشکل فرهنگیست که اصلی‌ترین سرمایه‌های آن هم همین اعضایش هستند. هر قدر که اعضا فعال‌تر باشند، انجمن هم می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی با کیفیت بالاتری برگزار کند.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi