فلور فیض بخش در گفتگو با گالری آنلاین: معرفی هنرمندان از سوی انجمن به کیوریتورها و گالری داران بسیار حرفه‌ایست.

فلور فیض بخش هنرمند معاصر و فعال حوزه هنرهای تجسمی در حاشیه افتتاحیه پنجمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران با تاکید بر مثبت بودن تهیه آرشیو آثار و فعالیت های اعضای انجمن بیان کرد:

موضوع تهیۀ آرشیو بسیار خوب است. من دو دورۀ 3 ساله با انجمن بودم و واقعا از نزدیک شاهد زحماتی که دوستان می‌کشند، بوده ام و برای تمامی دست اندرکاران برگزاری این پروژه احترام زیادی قائل هستم.

به نظر من میشود ، هنرمندان بر اساس سابقۀ فعالیت هنریشان تفکیک شوند. البته قرار گرفتن در کنار هنرمندان جوان تر ایرادی ندارد، کما اینکه در دنیا هم در تمام زمینه‌های هنری این اقدام صورت می‌گیرد.

فیض بخش در رابطه با تجربه همکاری خود با انجمن و مشکلات این نهاد فرهنگی توضیح داد:

انجمن همیشه مظلوم واقع شده و شرایط سختی داشته است. من قبلا سابقۀ همکاری با انجمن در برگزاری نمایشگاه را داشته‌ام و می‌دانم که انجمن چقدر از نظر مالی با مشکل و کمبود بودجه روبرو است؛ در نتیجه هرگز توقع ندارم که انجمن بتواند از روی دوش من باری بردارد.

کمی پیشتر از اینکه با شما صحبت کنم هم در جایی خواندم که قرار است انجمن، هنرمندان را به کیوریتورها معرفی کند. به نظر من این کار بسیار حرفه‌ایست و اگر انجمن بتواند اینکار را انجام دهد، بسیار عالی می‌شود.

این امر در کمک به فرایند فروش آثار هنرمندان نیز موثر است و قیمت‌گذاری آثار هم باید با در نظر گرفتن همۀ جوانب انجام شود. آثار هنری میتواند به اشخاص مطرح، ادارات دولتی، کافه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها، رستوران‌ها و ... فروخته شود، در حالیکه متاسفانه روی دیوار برخی از این اماکن پرینت دستِ سومِ آثار دیده می‌شود و بسیاری از کارهای هنری با ارزش در آتلیه های هنرمندان مانده است.

حتی در همین نمایشگاه آثار با قیمت‌های مختلفی وجود دارند و به نظر من خوبست اگر که دسته بندی با توجه به قیمت آثار هم صورت بگیرد و سپس به اُرگان‌های مختلف فروخته شوند.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi