ضرورت مدیریت هوشمند در عرصه هنر


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هوشمندسازی گفت: مدیریت هوشمند، مسیری است که باید به سمت آن حرکت کنیم چرا که مخاطبان ما درعرصه هنر بسیار خلاق و به روز هستند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو طالب زاده در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با معاونت‌های تخصصی که در مجموعه فرهنگی باغ زیبا برگزارشد با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در سیستم اداری درصدد ایجاد یک پنجره واحد است، اظهار داشت: در پنجره واحد، هر گونه فعالیتی که در یک اداره کل صورت بگیرد برای دیگران هم قابل مشاهده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می تواند تمام موضوعات را به راحتی رصد کند.

وی ادامه داد: در دولت الکترونیک، ارباب رجوع از طریق فضای اینترنتی و نه دستی با ما در ارتباط است از این رو باید به سمتی برویم که دیتاهای تولیدی در استان‌ها را با نظام هوشمند تحلیل و وارد سیستم کنیم و سپس راهبردهای فرهنگی را بر اساس آن تنظیم کنیم.

مشاور وزیر در امور هوشمندسازی تاکید کرد: در بین دستگاههای اجرایی کشور، سومین وزارتخانه‌ از لحاظ صدور بیشترین مجوزها به شمار می رویم لذا در فاز دوم مدیریت هوشمند، تولید پردازش و انتقال اطلاعات با کمترین دخالت انسانی و با نرم افزارهای مختلف این کارانجام می دهیم.

طالب زاده یادآور شد: تلاش می کنیم در این وزارتخانه نیاز به گزارش‌گیری از سوی نیروهای انسانی نباشد و در فضای مجازی و سامانه‌ها نیز سیستم فیزیکی را مشابه‌سازی ‌کنیم زیرا در این شرایط هر معاونت یک سامانه جداگانه نداشته و مردم به دنبال معاونت جدا نرفته بلکه به خدمات وزارتخانه را جستجو خواهند کرد.

مشاور وزیر در امور هوشمندسازی تاکید کرد: در استان‌ها تلاش داریم تا موضوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را به روز رسانی کنیم چرا که اگر به شبکه‌های استانی متصل نباشیم به طور یقین نمی‌توانیم آنها را وارد شبکه هوشمند کنیم.

نشست‌های هم‌اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با معاونت‌های تخصصی طی سه روز متوالی در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه فرهنگی باغ زیبا برگزار شد.
در این نشست ها علاوه بر حضور و سخنرانی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت های مختلف وزارتخانه و برخی مشاوران و مدیران تخصصی نیز به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

logo-samandehi