مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: رویکرد اصلی ما تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و بهبود کسب وکارهای فرهنگی و هنری را از رویکردهای اصلی این صندوق برشمرد و گفت: مصمم به توانمند سازی هنرمندان هستیم.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی در ادامه سفر به استان اردبیل برای شرکت در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر این استان در نشست با اعضای کارگروه های تخصصی و مدیران فرهنگی و هنری استان که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد از زحمات و تلاش های صورت گرفته مسئولان استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل قدردانی کرد.


شناسایی هنرمندان واقعی و ارائه خدمات به آنها

وی به برگزاری آیین نکوداشت در چند استان اشاره کرد و گفت: با بررسی مسائل، مشکلات و ... دردوره های گذشته، موارد تقویت و اشکالات برطرف و به بهترین شکل در استان اردبیل این رویداد برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تشکیل کارگروه های استانی، گفت: با تشکیل این کارگروه ها اعضای واقعی که هنرمند هستند و همچنین اعضای غیر که به هرطریق ممکن وارد مجموعه صندوق شده اند شناسایی می شوند. تلاش ما این است تا خدمات وتسهیلات به هنرمندان واقعی برسد.

پوراحمدی به مسیر رشد صندوق در ارائه انواع خدمات طی دوسال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس نگاه حمایتی وزیر محترم فرهنگ بودجه قابل توجهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت های حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور دراختیار صندوق هنر قرار می گیرد تا از طریق ارائه خدمات و تسهیلات مختلف در اختیار آنها قرار گیرد.

دولت برای حمایت از هنرمندان برنامه دارد

به گفته وی توجه به منابع و اینکه هنرمندان فعال بتوانند از خدمات و منابع صندوق استفاده کنند موضوع مهمی است لذا تمام سعی ما این است که درقالب طرح بهبود با شناسایی هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم.


مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به کمک های دولت به صندوق هنر، تصریح کرد: دولت مردمی ارائه خدمات ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر و تداوم برنامه های حمایتی را همیشه مدنظر دارد.

تأکید بر کاهش وابستگی به منابع دولت

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: تلاش ما این است تا با برنامه ریزی های مناسب و سیاستگذاری لازم در کنار مجموعه فعالیت ها و اقدامات، بطور کلی میزان وابستگی به منابع و بودجه دولت را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

تخصیص ۴۰۰ میلیاردتومان برای بیمه های پایه و تکمیلی اعضا

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه هم اکنون صندوق هنر بیش از ۱۰۱هزار عضو دارد که حدود ۶۰ هزارنفر بیمه تامین اجتماعی و بیش از ۴۵هزارنفر عضو از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد منابع ما در این دوبخش هزینه می شود.به گفته وی هم اکنون برای هر عضو صندوق حدود ۱۰تا ۱۵ میلیون تومان متناسب باخدماتی که دریافت می کنند، هزینه می شود.

از ۱۲ خدمت درگذشته به ارائه۳۱ خدمت رسیدیم

پوراحمدی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نفر در اردبیل عضو صندوق هنر هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد هزار و ۲۳۸ نفر بیمه تامین اجتماعی،۴۶۲ نفر نیز بیمه درمان تکمیلی، دو نفر دارای نشان درجه یک هنری و ۵۹ نفر نیز مستمری بگیر صندوق هستند. همچنین یک نفر نیز نشان اعتبار فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه در ابتدای دولت مردمی در صندوق حدود ۱۰ تا ۱۲ خدمت به اعضا ارائه می شد، تصریح کرد: امروز این صندوق به مجموعه ای گسترده تبدیل شده که بیش از ۳۱ خدمت شامل طرح تکریم، میلاد، مانا، جاوید، نشان، امید، شمیم، جوانه، قلم، هدیه، بهبود، کرامت ، صدرا و ... را به اصحاب فرهنگ،هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور ارائه می کند.

تأکید بر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و بهبود کسب وکارها

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و بهبودکسب وکارهای فرهنگی و هنری را از رویکردهای اصلی این صندوق برشمرد و گفت: مصمم به توانمند سازی هنرمندان هستیم.

تأکید بر توانمند سازی هنرمندان

پوراحمدی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: زنجیره، رویکرد و برنامه هایی را تعریف کردیم که براساس آن خدمات متنوعی را در جهت حمایت و توانمندی سازی هنرمندان به عناوین مختلف ارائه خواهد شد.

ایجاد کلینیک کسب و کارهای فرهنگ و هنر

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از ایجاد کلینیک کسب و کارهای فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: با راه اندازی این کلینیک هنرمندانی که در زمینه کسب و کارهای حوزه فعالیتی خود دچار مشکل هستند، با حضور متخصصان و کارشناسان خبره و حرفه ای، مشاوره های لازم را دریافت خواهند کرد.

پوراحمدی همچنین هدف اصلی راه اندازی این کلینیک را توانمند سازی و تقویت هنرمندان در زمینه رشد اقتصاد و معیشت آنان عنوان کرد و اظهار داشت: مصمم به بهبود و تقویت کسب وکارهای حوزه فرهنگ و هنر هستیم تا هنرمندان گرامی به هر شکل ممکن مورد حمایت، اهتمام و توجه قرار گیرند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تقویت و حمایت از هنرمندان مستعد را از دیگر طرح ها و اقدامات صندوق اعتباری هنر طی ماه های گذشته عنوان کرد و گفت: با ایجاد شرکت "پروانه" هدف ما این است تا با خرید و فروش آثار هنرمندان به خصوص هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی که مستعد هستند در جریان و مسیر اقتصاد هنر و حضور در حراجی ها قرار گیرند.

خدمات جدید صندوق ذیل برنامه تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر

به گفته پوراحمدی همه طرح ها و خدمات جدید صندوق اعتباری هنر ذیل برنامه تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و سرمایه گذاری در این بخش تعریف و انجام می شود.رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ، "هنر کارت" را کارت منحصربفرد هویتی برای هنرمندان برشمرد و گفت: ارائه انواع خدمات و تسهیلات صندوق اعم از پرداختی ها و ... از طریق آن انجام می شود.

پوراحمدی ادامه داد: امروز بیش از ۹۷ هزارنفر از اعضای صندوق هنر دارای این کارت هویتی هستند و بالغ بر ۱۶۰۰ خدمت مانند خدمات پزشکی و درمانی، اقامتی ، از طریق آن ارائه می شود. حتی برخی از اعضا از این کارت در مراجعه به بخش های مختلف استفاده می کنند.مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع اساسی و اولویتی صندوق هنر را رویکرد تقویت در مسیر حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، برگزاری رویدادهای استانی و محلی، استعداد یابی، شناسایی جوانان هنرمند نخبه مستعد و کمک و حمایت در کنار تجلیل از آنها در کنار تکریم نامداران و پیشکسوتان همراه با توجه به نیاز آنها و کمک به رشد و شکوفایی و شکل گیری زیربنای این قشر عنوان کرد.

به گفته پوراحمدی مصمم هستیم و این آمادگی وجود دارد تا هر ایده ای که از سوی استان ها ارائه شود، کمک و همکاری نمائیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق اعتباری ابراز امیدواری کرد: دست در دست هم و با کمک و همراهی یکدیگر بتوانیم بهترین و بیشترین خدمات و تسهیلات را برای اصحاب فرهنگ و هنر مهیا نموده و به سازمانی پیش رو در این حوزه تبدیل شویم؛ هرچند هم اکنون نیز به عنوان بزرگترین و مرجع ترین مجموعه حمایتی در ارائه خدمات و تسهیلات به اصحاب فرهنگ،هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سطح کشور مطرح و معرفی می شویم.در ادامه این نشست شماری از مدیران فرهنگی و هنری و حاضران در این نشست، نظرات، پیشنهادات و موارد و مسائل خود را مطرح کردند.

logo-samandehi