اختتامیه نخستین جشنواره بین­­ المللی کارتون و کاریکاتور یمن


نخستین جشنواره بین­ المللی کارتون و کاریکاتور یمن عنوان جشنواره­ای است که در آن کاریکاتوریست­های سراسر دنیا، اذهان عموم ملت­ها را متوجه جنایات رژیم آل سعود در یمن کرده­اند.
در این جشنواره که در واکنش به جنایات بی سابقه رژیم آل­سعود علیه جنبش انقلابی مردم یمن برگزار شده است، بیش از 200 هنرمند با 623 اثر از سی وسه کشور دنیا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده­ اند.
سکوت رسانه‌­های غربی و مجامع بین‌المللی، جنایت و کودک­ کشی در یمن و خیانت و همراهی شیوخ عرب از موضوعات بخش کارتون و ملک سلمان (پادشاه عربستان)، خلیفه­ بن­زاید آل­نهیان (امیر امارات)، منصور هادی (رییس جمهور فراری یمن)، حمدبن­عیسی آل­خلیفه (پادشاه بحرین)، تمیم بن حمد بن­ خلیفه آل­ثانی (امیر قطر)، بنیامین نتانیاهو، فرانسوا اولاند و باراک اوباما از موضوعات بخش کاریکاتور در این جشنواره است.
خاطر نشان می­گردد مراسم اختتامیه این جشنواره که با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران و خانه کاریکاتور برگزار می­شود، روز سه­شنبه 26 خردادماه سال جاری ساعت18در آمفی­ تئاتر فرهنگ­سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه خواهد بود.
شایان ذکر است در این برنامه که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مقامات کشوری و لشکری برگزار می­شود، مانی­­ رهنما (خواننده و­­­آهنگ­ساز) از3ترانه خود به نام­های «محمد(ص)»، «کلت وطنی» و «نخل­های بی­سر» رونمایی خواهد کرد.
همچنین در حاشیه مراسم نمایشگاهی از آثار منتخب و برگزیده این جشنواره در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 88766030 و 88765509 تماس بگیرند.

منبع : آرتنا

logo-samandehi