فراخوان مسابقه جهانی عکاسی سونی ۲۰۱۶


مسابقه جهانی سونی به گفته‌ی برگزارکنندگان آن بزرگ‌ترین رقابت عکاسی است و تلاش دارد بهترین‌های عکاسی در دنیا را شناسایی کرده و جوایزی را به آنها اختصاص دهد.

شرکت در این مسابه رایگان است و عکاسان آماتور و حرفه‌ای می‌توانند با تک‌عکس یا مجموعه عکس در این رقابت شرکت کنند. مراسم تقدیر از برگزیدگان در لندن برگزار می‌شود.

مسابقه جهانی عکاسی سونی در ۵ دسته برگزار می‌شود:

حرفه‌ای (Professional) - پانزده بخش - قضاوت بر اساس مجموعه‌ای از عکس‌ها.

اوپن Open- ده بخش - قضاوت بر اساس تک عکس (شرکت برای تمامی شرکت‌کنندگان آزاد است.)

جوانان Youth - سه بخش - (شرکت برای عکاسان ۱۲ تا ۱۹ ساله آزاد است.)

متمرکز بر دانش‌آموزان (Student Focus) - (شرکت برای آن دسته از عکاسانی که در حال تعصیل عکاسی هستند آزاد است.)

جایزه ملی (National Award) - این جایزه در بیش از ۵۰ کشور به بهترین تک‌عکس که توسط یک عکاس محلی گرفته شده تعلق می‌گیرد.

بخش‌های در نظر گرفته شده برای این مسابقه از تمامی ژانر‌ها از فتوژورنالیسم تا فاین‌آرت و عکاسی بازرگانی درنظر گرفته شده است. بخش‌ها شامل: مسائل جاری، طبیعت و حیات وحش، هنر و فرهنگ، پرتره، مسائل معاصر، ورزشی، منظره، اشیاء بی‌جان، سبک زندگی،‌ معماری و … می‌شود.

برگزیدگان ۲۳ آوریل معرفی خواهند شد. علاوه بر جایزه نقدی برای عکاسان سال بخش‌های اوپن و حرفه‌ای، به برگزیدگان هر بخش از آخرین تجهیزات عکاسی سونی و سونی موبایل تعلق خواهد گرفت.

ارائه آثار برگزیده و مزایای شرکت:

ارائه آثار برگزیده توسط این مسابقه تنها محدود به ارائه آثار برگزیدگان نخواهد بود و آثار عکاسانی که به مرحله نهایی راه می‌یابند هم در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

آثاری که مورد تایید قرار می‌گیرند در نمایشگاهی در سومرهاوس لندن به نمایش در می‌آیند و امکان این وجود خواهد داشت که در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت داده شوند. همچنین عکاس مسابقه عکاسی جهانی سونی چاپ خواهند شد. این احتمال وجود خواهد داشت تا از عکاسان بر شرکت در پروژه‌های تصویری سونی دعوت به همکاری شود.

کسب اطلاعات بیشتر

logo-samandehi