شما باید یک دنیای رویایی ایجاد کنید

زندگی سیاه و سفید

عکاس هلندی Bastiaan Woudt در نمایشگاه انفرادی جدید خود مینیمالیسم تک رنگ را در برجسته ترین حالت ارائه می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، Rhythm، نمایشگاهی انفرادی از عکاس هلندی Bastiaan Woudt است که دارای آثار جدید و دیده نشده ای است که مینیمالیسم تک رنگ را ارائه می‌دهد. این هنرمند در حالی که غریزه هنری خود را کشف کرده، از اساتیدی مانند Irving Penn و Richard Avedon آموخته است. Rhythm تا 26 اوت 2023 در Galerie Bildhalle، زوریخ برقرار است.

این هنرمند در مورد آثار میگوید: "الهام من از بسیاری از اشکال هنر می آید، اما به طور ویژه الهام من از استادان قدیمی عکاسی مانند Irving Penn، Richard Avedon، Man Ray، Bill Brandt و همه ذهن های شگفت انگیز است."

عکس‌هایی با ترکیب‌بندی‌های ظریف Bastiaan Woudt مانند ورود به یک نقاشی مدرن و اتاقی پر از نور و سایه است. Woudt به جای عکسبرداری دیکته شده و طرح های نورپردازی، به چشمش اجازه می دهد تصویر را کشف کند. او در فضایی از پیش تعیین شده، با وسایلی که مخصوص عکاسی ساخته شده و با همکاری نزدیک با مدل هایی که سال ها او را همراهی کرده اند، دیدگاه منحصر به فرد خود را از صورت و بدن انسان به اثبات می رساند.

آثار Woudt از دیدگاه تحسین برانگیز و مستقل او درباره مد و عکاسی پرتره قرن بیستم بیرون می‌آیند.

در حالی که احترام او به استادان بزرگ تاریخ عکاسی مشهود است، او سبکی متمایز و معاصر را توسعه داده است: تک رنگ، با کاهش عمق میدان تا حد دو بعدی بودن کامل.

در طول سال ها، آثار Woudt به طور فزاینده ای تأثیرات مجسمه سازی و معماری را نشان می دهد. او به خود اجازه می دهد تا با شهود خود در خلق تصاویرش هدایت شود.

او به عکاسی دهه‌های 50، 60 و 70 اشاره می‌کند و در عین حال آن را با امکانات فنی امروزی گسترش می‌دهد.

این هنرمند معتقد است:

«علاوه بر عکاسی، راه‌های زیادی برای الهام گرفتن وجود دارد. در حوزه نقاشی، نحوه دیدن نور توسط استادان هلندی فوق‌العاده است. من معتقدم که در عکاسی هنری، شما باید یک دنیای رویایی کوچک بسازید: بینشی منحصر به فرد از ذهن عکاس. سیاه و سفید به تمایز از واقعیت کمک می کند. به نظر من، رنگ بیش از حد حواس را پرت می کند.»

logo-samandehi