نیلوفر قادری نژاد: تلاش انجمن در جهت ارتقای هنر قابل تقدیر است


نیلوفر قادری نژاد، در حاشیۀ برگزاری هفتمین کارنمای انجمن هنرمندان نقاش که مختص اعضای بالای 40 سال است در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین دربارۀ 3 اثر خود که به این نمایشگاه ارائه کرده است، توضیح داد:

همه ی آثار این مجموعه با تکنیک آکریلیک روی بوم کشیده و در ابعاد 300 در 120، 140 در 110 و 100 در 100 سانتی‌متر ارائه شده‌اند. هر 3 اثر در ادامۀ مجموعه کارهایم با نام "سایۀ درون" که در گالری ساربان به نمایش گذاشته بودم، هستند. در اثر سه‌لتّی من می‌توانید "زن" را در موقعیت‌ها و شرایط مختلفی از جمله زایش، تحمل و حمایت در اسطوره‌های تاریخی ببینید. نام این تابلو را "خیلی دور، خیلی نزدیک" گذاشته‌ام و همۀ این آثار در سال 96 خلق شده‌اند.

قادری نژاد با تاکید بر اینکه برگزاری کارنماها به فعالیت هر چه بیشتر اعضا، ارتقا سطح و کیفیت آثار منجر میشود، افزود:

همین تلاش انجمن در جهت ارتقای هنر قابل تقدیر است. از طرفی، به نظر من اینکه هنرمندان را به دو گروه زیر 40 سال و بالای 40 سال تفکیک کرده‌اند ایدۀ خوبیست. زیرا به نوعی می‌توانیم شاهد تفاوت دیدگاه‌ها و نگرش‌هایشان باشیم.

وی معتقد است که هیئت مدیرۀ انجمن چیزی برای اعضا کم نگذاشته‌اند و می‌افزاید:

تمام دوستانی که در کمیته‌های مختلف انجمن و هیئت مدیرۀ آن مشغول به فعالیت هستند صادقانه تمام تلاش خود را می‌کنند رفاه و آسایش اعضا را فراهم سازند. اما اینکه فعالیت‌هایشان تا چه اندازه تأثیرگذار باشد بستگی به پاسخی دارد که از سوی سایر سازمان‌ها دریافت می‌کنند. در نتیجه، تلاش‌ها به اندازۀ کافی صورت می‌گیرند، اما مشخص نیست که تا چه حد می‌توانند به ثمر بنشینند.

قادری نژاد همچنین بهترین کمک اعضا در حق انجمن را بالا بردن کیفیت آثارشان می‌داند:

اعضای انجمن باید به نوبۀ خود کیفیت آثاری که خلق می‌کنند را بالا برده و همچنین، سعی کنند تا در رویدادهای مختلف انجمن حضور داشته باشند. همچنین، هر کدام از آنها می‌توانند با توجه به پوزیشن کاری و سِمتی که دارند پیگیر بخشی از کارهای انجمن باشند، بلکه بتوانند در پیشبرد هر چه بیشتر اهداف انجمن سهم بسزایی ایفا کنند.

وی در آخر از هیئت مدیرۀ انجمن درخواست کرد که فعالیت عضوگیری انجمن را با ملاحظۀ بیشتری انجام دهند تا اعضایی با توانایی، مهارت و استعداد بالا که خالق آثار با کیفیتی هستند عضو انجمن شوند و امیدواریم که انجمن بتواند بدون توجه به سن اعضا، جهت بیمه کردن آنها گامی مثبت و موثر بردارد.

logo-samandehi