رونمایی از کتاب خاطرات عکاس نامدار آمریکایی در گالری هپتا


به گزارش گالری آنلاین، کتاب «تکان نخور» نوشته‌ی سالی مان، در قطع رقعی، در ۴۰۰ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰۰ هزار تومان، با ترجمه‌ی عاطفه احمدی و توسط انتشارات حرفه هنرمند به چاپ رسیده است.

«تکان نخور»، خود زندگی‌نامه‌ی سالی مان عکاس نامدار آمریکایی است که به خاطرعکس‌های سیاه و سفید درخشانی که از دهه‌ی ۱۹۸۰ به این‌سو، از خانواده‌ و زادگاهش ( در ایالت ویرجینیا) گرفته، شناخته می‌شود.

این کتاب ترجمه‌ای‌ست از کتاب “Hold STill” با ترجمه عاطفه احمدی.

“Hold Still” در سال ۲۰۱۵ منتشر و مجموعه‌ای‌ست از خاطرات و تاریخ خانوادگی‌ای که به زیبایی نوشته شده‌ است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«رابطه‌ای که همیشه برایم میان نوشتن و عکاسی وجود داشت، هرگز به اندازه‌ی حالا در چشمم روشن نبوده است. زبان شاعرانه‌ی قدیمم و عکس‌های مرثیه‌خوانم از چشم‌اندازها، نقش‌هایی تکرار شونده در کل زندگی‌ام بوده‌امند، تاروپود در هم پیچیده‌ی شوق و خاطره.

من با این نظریه موافقم که اگر میخواهی خاطره‌ای را دست نخورده نگه داری، نباید زیاد به یادش بیافتی، چون هربار که آن را مرور میکنی ناگزیر تغییرش میدهی. حس تجربه‌ی اولت را به خاطر نمی‌آوری، بلکه آخرین باری را به یاد می‌آوری که مرورش کردی. هر بار تغییرات کوچکی راهشان را آرام به خاطره باز می‌کنند و همین است که کار کشیدن از حافظه‌مان ما را به گذشته نزدیکتر نمی‌کند، بلکه دورترمان می‌برد».

این کتاب روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۸ در گالری هپتا واع در ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بعد از شاداب، بن بست نیکوشهر، پلاک ۳ رونمایی خواهد شد.



logo-samandehi