طراحی خانه ساحلی شیب دار در اسپانیا

این خانه تازه تکمیل شده با نام Casa Sabater توسط فرن سیلوستر آرکیتکتوس طراحی شده است تا به تدریج از دامنه تپه ای در آلیکانته اسپانیا پایین بیاید.


به گزارش گالری آنلاین، منشا این پروژه در ادغام متفکرانه آن با محیط است، با خروج از گونه‌شناسی معمولی و آشنای مسکن، ساختمان با هندسه‌ای واضح شکل می‌گیرد که توسط منظره شکل گرفته است. این استراتژیک، همراه با نسبت‌های باریک ساخت‌ و ساز، محیط خانه را گسترش می‌دهد و مجموعه‌ای از حیاط‌ های تراس‌دار را ایجاد می‌کند که تجربه‌ی منحصربه‌فرد زندگی را با افتخار در ارتباط با فضای باز به ارمغان می‌آورد.

طراح Fran Silvestre Arquitectos خانه خود را برای حرکت در دامنه تپه و درختان موجود در سایت طراحی می کند. این سازه در میان یک باغ واقع شده است و هدف آن یک تجربه زندگی یکپارچه است. معماران از تراس هایی که معمولاً در میان مناظر روستایی دیده می شوند الهام می گیرند و خانه را طوری شکل می دهند که با توپوگرافی سازگار شود. بنابراین این مناطق به عنوان یک سیستم انبوه و آماده برای گسترش بالقوه بر اساس نیازهای ساکنان شکل می گیرد.

خانه در سه طبقه گسترش می یابد؛ طبقه فوقانی که به منطقه شبانه اختصاص دارد، منظره ای پانوراما از دریا در بالای خط درخت ارائه می دهد. این طبقه همچنین دسترسی به سقف سطح زمین را فراهم می کند و آن را به یک حوضچه مشرف به چشم انداز اطراف تبدیل می کند. این سطح با پل زدن به گاراژ و هسته مشترک، یک ایوان ورودی سایه دار را معرفی می کند که حریم خصوصی را از خیابان حفظ می کند.

logo-samandehi