تعبیر طراحی به عنوان هنر پوشیدنی

هنرمند Issey Miyake در مجموعه Plissé collection خود طراحی های Ronan Bouroullec را به هنر قابل پوشیدن بدل می کند.


به گزارش گالری آنلاین، جدیدترین مجموعه برند مد Issey Miyake fashion با همکاری طراح فرانسوی Ronan Bouroullec پوشاکی را به نمایش می گذارد که در آن ژاکت ها قابلیت تبدیل به کوسن را داشته و از شال ها نیز می توان بعنوان کلاه استفاده کرد.

این مجموعه که در پاییز- زمستان 2024 در نمایشگاه پوشاک مردانه Homme Plissé Issey Miyake در پاریس به نمایش گذاشته شد، تعداد بیشماری از طرح های انتزاعی Bouroullec را در قالب پوشاک و لوازم زینتی تعبیر می کند.


به گفته تیم طراحی Homme Plissé Issey Miyake، مجموعه جدید بیشتر برتعبیری از ماهیت آثار هنری مختلف متمرکز شده است.

این تیم در توضیحات خود می گوید: "تعبیر طرح های خلاقانه فراتر از تبدیل آنها به نقش و طرح است."

بطور مثال، طرح های اجرا شده با قلموی نمدی و طیف های رنگی Bouroullec بر روی لباس های طراحی شده از پارچه های پلیسه این برند منتقل شده که به صورت نامتقارن بریده شده اند تا با فضاهای خالی موجود در صفحه مطابقت داشته باشند.

در جای دیگر از این مجموعه، ضربه های قلموی نمدی با چاپ سیلک اسکرین و چند لایه بر روی لباس های کاملاً سفید یا در قالب شال های بافته شده ازالیاف رنگی اجرا شده اند.

در شال ها جای یقه و آستین نیز اضافه شده است که می توان از آنها به شکل های مختلف استفاده کرد.

برای آثار طراحی شده با سبک Bouroullec با نام Stylo-Bille، روش و سبکی متفاوت مورد نیاز بود که با تکنیک سوزن دوزی ظریف و گوبلن دوزی تحقق پیدا کرد.

تکنیک دوم برای جیب های بزرگ بر روی ژاکت های پافر مورد استفاده قرار گرفت تا در مواقعی که نیازی به استفاده از آن نیست بتوانید ژاکت را داخل جیب قرار دهید تا به یک کوسن تبدیل شود.

تیم Homme Plissé Issey Miyake در توضیحات خود می گوید "به عنوان یک کوسن، رنگ‌های کار مطابق طرح اصلی بوده و زمانی که به عنوان ژاکت از آن استفاده می شود رنگ ها معکوس شده و طرح رنگی متفاوتی را ایجاد می کند.

در نمونه ای دیگر طرح ها به لباس های گشاد با شانه، آستین و لبه های بلند تبدیل شده است که می تواند بدن را بپوشاند.


logo-samandehi