با یک نمایشگاه نقاشی و یک نمایشگاه گل و مرغ، تذهیب و نگارگری؛

«آوای نقش» به «صبا» می آید


گالریهای «لرزاده» و «فرشچیان» صبا، میزبان دو نمایشگاه همزمان از گروه هنری «آوای نقش» می شوند.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، «آوای نقش» با یک نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرشچیان و یک نمایشگاه نقاشی ایرانی- تذهیب- گل و مرغ- نگارگری در نگارخانه لرزاده، سیری از سنت تا نوگرایی را در نگاه و بیان نسل جوان هنرمندان ایرانی در کنار استادان صاحب نام نگارگری به نمایش می گذارد.
در هر یک از دو نمایشگاه آوای نقش،22 هنرمند با 35 اثر حضور دارند.
از ویژگیهای این نمایشگاه، نمایش آثاری از اساتید نام آوری چون: استاد محمدهادی فدوی در نمایشگاه نقاشی و آثاری از اساتید نگارگری : استاد امیرحسین قهرمانی ،استاد حسینعلی ماچیانی و استاد جلیل جوکار در بخش سنتی و نیز چند چهره برجسته دیگر در بخش معاصر و مدرن و اجرای موسیقی زنده به نوازندگی رابعه زند می باشد.
فهیمه نیکویی فرد سرپرست گروه هنری آوای نقش که سابقه چندین سال فعالیت هنری و برگزاری حدود 20 نمایشگاه در گالریهایی چون: ژینوس، فرهنگسرای معرفت، فرهنگسرای ملل، فرهنگسرای ابن سینا، شیث، ثمین، و چندین کارگاه هنری و رونمایی آثار اساتید تجسمی را در کارنامه خود دارد این بار با همراهی حبیب بحرینی، کیوریتوری و نمایشگاه گردانی این نمایشگاه را نیز برعهده دارد.
آوای نقش ساعت 16 تا 20 عصر روز پنجشنبه 21 تیر در صبا، درهای خود را بروی مشتاقان و علاقمندان روایتهای سنتی و مدرن نقاشی ایران از هنرمندان جوان ایرانی خواهد گشود.
گالریهای لرزاده و استاد فرشچیان در صبا از 23 تا 30 تیرماه، همه روزه- بجز ایام تعطیل- از 10 صبح تا 18 عصر میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهند بود.

برگزار کنندگان این فهیمه نیکویی فرد و حبیب بحرینی هدف برگزاری این رویداد را برپایی نمایشگاه بزرگ نقاشی عنوان کردند و افزودند:

سبک و ایده ها و تکنیک کارها مختلف هستند. هنر نگارگری و تذهیب و گل و مرغ " نقاشی سنتی ایرانی" هستند و منبع الهام هنرمندان معاصر و در هنر نقاشی در سطح دنیا تاثیرات چشمگیری داشته و دارد؛ در عین حال نقاشی معاصر و مدرن هم جایگاه خاص خود را داد.
میخواستیم حتما تعدادی آثار از اساتید برجسته نگارگری و سایر هنرمندان نگارگر در بخش عمده نمایشگاه داشته باشیم و تعدادی هم آثار از اساتید برجسته تجسمی و هنرمندان نقاشی معاصر و مدرن؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با تفکیک نقاشی ایرانی و نقاشی معاصر و مدرن در دو گالری مجزا از آثار نقاشان ایرانی که در زمینه سنتی فعالیت دارند و هنرمندانی که در زمینه نقاشی معاصر و مدرن فعالیت دارند در دو گالری مجزا آثار را به نمایش بگذاریم تا علاوه بر بالا بردن سطح کیفی نمایشگاه رضایت هنرمندان شرکت کننده را نیز در نظر گرفته باشیم.
فهیمه نیکویی در مورد روند شکل گیری نمایشگاه و روند امور اجرایی آن بیان کرد:
حدود ۶ ماه است که برای این نمایشگاه برنامه ریزی کردیم و کارشناسی آثار را اینجانب و همکارم حبیب بحرینی با هم انجام داده ایم . حتما در نظر داشتیم از اساتید به نام آثاری در این نمایشگاه داشته باشیم که در نتیجه افتخار نمایش آثاری از استاد گرامی محمد هادی فدوی در نمایشگاه نقاشی و اساتید دیگر استاد امیرحسین قهرمانی و استاد حسین علی ماچیانی و استاد جلیل جوکار در نمایشگاه نگارگری و تذهیب و گل و مرغ را داشتیم. و همچنین افتخار نمایش سه اثر هنرمند برجسته نقاشیخط جناب آقای مهرداد مشهور و یه اثر نقاشی هنرمند گرامی جناب آقای اکبر احدی ایرانی را نیز در کنار آثار دیگر هنرمندان داشته ایم .
یک اثر مشترک اینجانب و حبیب بحرینی که کیوریتوری این نمایشگاه را با هم بعهده داشته ایم با عنوان" گذر سیاوش از آتش "نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشتهگذاشته ایم که تلفیقی از سبک نقاشی اکسپرسیونیست انتزاعی به همراه سبک نگارگری و نقاشی قهوه خانه ای است.
و دیگر آثار طی فراخوان و کارشناسی آثار انتخاب شدند و به نمایش گذاشته شده اند.
وی در ادامه افزود:
۴۰ اثر در نمایشگاه نگارگری و حدود ۴۰ اثر در نمایشگاه نقاشی به نمایش گذاشته شده و ابعاد تقریبی آثار بین ۳۰/۴۰تا ۱۸۰/۹۰ است.
حضور چند استاد و ارائه آثارشان در نمایشگاه از مواردی بوده که قبل از انتخاب آثار در برنامه خودداشته ایم و هدف از آن علاوه بر بالا بردن سطح کیفی نمایشگاه آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان و فارغ التحصیلانی که در این‌نمایشگاه آثارشان را به نمایش گذاشته اند با این اساتید بوده که مسلما تاثیر مثبتی در روند خلق آثارشان دارد.

افتتاحیه نمایشگاه با حضور اساتید گرامی امیر حسین قهرمانی، محمد هادی فدوی و حسینعلی ماچیانی می باشد و اجرای موسیقی زنده ساز قانون به نوازندگی رابعه زند است.

logo-samandehi