سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی آغاز شد

حضور بیش از 500 غرفه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع

سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و همزمان با نمایشگاه فرش برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین, امسال دومین سالی است که سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی هم زمان با نمایشگاه فرش برگزار می‌شود که این امر ثمرات بسیاری به خصوص در حوزه فروش برای خانواده صنایع دستی به همراه داشته است.

سالن‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به علاوه مجموعه سالن‌های ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی به عرضه محصولات صنایع دستی از ۳۱ استان اختصاص دارد.

تفاوت محسوس این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌های متداول در نمایشگاههای بین‌المللی، تعداد روزهای بیشتر، یعنی هفت روزه بودن آن است.

دو ویژه برنامه امضای تفاهم نامه و رونمایی از یک پروژه مهم بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های ما برای امسال است.

بنا به گفته پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور، به ۱۰ استان محروم کشور و مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و کرمانشاه امکانات و غرفه‌های رایگان اختصاص داده شده است، ضمن اینکه شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی هم از امکانات و امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند.

استان تهران نیز با بیش از 40 غرفه در رشته‌های اصلی یعنی آبگینه، چرم، زیورآلات، منبت و معرق، سفال و سرامیک و کار‌های تزئینی روی سنگ در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت می‌کند.

بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی سال گذشته در همین محل با تعداد حدود ۴۰۰ غرفه از سراسر کشور برگزار شد که بالغ بر هشتاد میلیارد ریال گردش مالی داشت.

سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز با حضور بیش از ۵۰۰ غرفه در فضای ۸ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه ملی صنایع دستی علاوه بر ایجاد بازار فروش برای صنعتگران، عرصه رقابتی میان صنعتگران به حساب می‌آید و موجب ترویج هر چه بیشتر کار در عرصه صنایع دستی است.

افراد می‌توانند در نمایشگاه صنایع دستی از نزدیک با تولیدات عرصه صنایع دستی آشنا شوند بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی موجب رونق هر بیشتر صنایع دستی می‌شود.

از جمله اهداف ادوار برگزاری سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی می‌توان به عرضه و نمایش هنرهای سنتی گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، اسلامی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه، تعامل بین هنرمندان جهت ارتقاء سطح کیفی تولیدات، ایجاد رقابت پذیری مناسب بین هنرمندان صنایع دستی در خصوص قیمت تولیدات، ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی اقلام گروه‌های خاص صنایع دستی، ایجاد فضایی مناسب جهت نمایش ابداعات و تبادل آخرین دستاوردها و تجربیات علمی و عملی در زمینه گروه‌های خاص صنایع دستی شناسایی، انتخاب و معرفی هنرمندان برگزیده و نمونه در هریک از گروه‌های خاص صنایع دستی اشاره کرد.

logo-samandehi