درخواست مشترک انجمن های عکاسی درخصوص تزریق واکسن

برخی انجمن‌های عکاسی با انتشار بیانیه ای برای تزریق واکسن کرونا درخواست دادند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در متن این بیانیه آمده است:

«بیش از نیم قرن است که تاریخ معاصر، شاهد حضور موثر عکاسان ایرانی در همه عرصه‌ها و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و نظامی در سراسر ایران است. پیشگامی عکاسان ایران در صحنه‌ها و لحظات حساس تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست. عکاسان در به تصویر کشیدن بحران‌ها، مصائب، شادی‌ها، غم‌ها و اندوه‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این ملت که برای ثبت در تاریخ انجام شده است، بسیار کوشیده‌اند.
از سال ۱۳۹۸ و آغاز شیوع بیماری «کوید ۱۹» عکاسان ایرانی همواره در کنار مدافعان سلامت بوده و خطر ابتلا به این بیماری مهلک را به جان خریده‌اند تا وضعیت ایران و مواجهه ایرانیان را در برابر این بیماری در تاریخ معاصر با بکارگیری هوشمندانه و آگاهانه رسانه عکس، ثبت نمایند.
متأسفانه در طول این مدت هیچگونه همکاری و یا خدمات ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برقراری تسهیلات لازم در جهت «تزریق واکسن» برای اعضای انجمن‌های تخصصی عکاسی ایجاد نشده و در این مدت بخشی از «سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه عکاسی ایران» مانند: دکتراکبر عالمی، علی‌اکبر آقاجری، مژگان پارسا مقام و استاد کاوه فرزانه در اثر ابتلای به این بیماری، روی در نقاب خاک کشیده‌اند و اکنون در میان ما نیستند تا از دانش، تجربه و وجود پربرکت ایشان بهره‌مند شویم.
قطعا بر این باوریم که تخصیص سهمیه برای پاکبانان و نیروهای انتظامی و معلمان و مدرسان ضروری است، اما عکاسان در نقطه و مکانی بسیار نزدیک‌تر به این واقعه ایستاده‌اند و همواره حضور آنان در میان جامعه، بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و …. حاوی پیام «خطر» و ماموریتی بدون بازگشت، بوده و هست.
«انجمن‌های عکاسی» برای این عزیزان که اکثراً از جوانان فعال و کوشای سراسر ایران هستند خواستار تخصیص «سهمیه بندی واکسن کرونا» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.
بنابر این به صورت رسمی اعلام می کنیم که آماده اعلام اسامی این افراد برای تزریق واکسن در نوبت‌دهی فوری در ستادهای کرونا در استان تهران و سایر استان‌های کشور هستیم.

هشتم مرداد ۱۴۰۰

انجمن صنفی سراسری عکاسان ایران
انجمن صنفی سراسری عکاسان صنعتی، تبلیغاتی و معماری ایران
انجمن صنفی عکاسان استان مرکزی
انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران
انجمن عکاسان نگاه
انجمن عکاسی میراث فرهنگی»

logo-samandehi