برگزاری دوسالانه ملی نقاشی ایران به تعویق افتاد

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، «شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» ضمن خبر تعویق سه ماهه «نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» اعلام کرد: این شورا با تاسف فراوان زمان برگزاری «نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» را به مدت سه‌ماه به تعویق انداخت.


«شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» در ادامه آورده است: با توجه به گستردگی همه‌گیری بیماری کرونا که منجر به تعطیلی کلیه مکان‌های فرهنگی و هنری تا زمانی نامشخص شده از جمله این مکان‌ها خانه هنرمندان ایران است که جهت تجمیع آثار و برگزاری دوسالانه به آن نیاز بود. امکان هرگونه تجمع هر چند به صورت محدود و به تبع آن امکان هرگونه همفکری پویا به خصوص در بخش انتخاب آثار سلب شده‌ است.

شورای سیاستگذاری طی بررسی شرایط اعلام داشت: با توجه به شرایط همه‌گیری، برنامه‌ریزی‌های زمانی انجام گرفته در گذشته، در شرایط فعلی از اعتبار ساقط شده‌اند. به دلیل نامشخص بودن وضعیت پیش‌ رو، رایزنی‌های انجام گرفته در سه هفته اخیر غالباً کم نتیجه بوده است. طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مکان‌های فرهنگی، رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت رفت و آمد میان شهری در عمل فراخوان تجمیع آثار انتخاب شده در بخش‌های گوناگون را از سراسر ایران ناممکن می‌کند.

اعضای، شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران شامل فرح اصولی، امیر راد، هلنا شین دشتگل، جمال عرب‌زاده، محمدرضا فیروزه‌ای، مژگان قدوسی، معصومه مظفری، هادی مظفری، مینا نادری، غلامحسین نامی و علی ندایی است.

logo-samandehi