کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ موافقت کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر دیروز (سه‌شنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی درباره محمد مهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

بر اساس گزارش کمیسیون فرهنگی، ۵۶ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اسناد بالا دستی منطبق و ۳۳ درصد موارد همسو بوده است. مورد مغایر نیز یافت نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما رابطه تحصیلات، تخصص و تجربه میدانی وزیر، تخصص میدانی در حوزه پیشنهادی، نگاه تحول خواه ایشان، میران اطلاع از اسناد بالا دستی، توجه به منافع ملی و گام دوم انقلاب، شناخت کافی از آسیب‌های موجود و صلاحیت ایشان در مدیریت و شجاعت لازم را بررسی کرده‌ایم.

وی در ادامه با استناد به گزارش وزارت علوم از صحت مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته دکتری رشته علوم سیاسی و مطالعات فرهنگی خبر داد.

نصیرایی در خصوص «تعهدات شفاهی» وزیر فرهنگ گفت: تاکید بر توسعه دیپلماسی فرهنگی با توجه مشکلات موجود در وزارتخانه، رشد روزافزون فیلم و سریال‌های خانواده محور با توجه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بررسی شرایط و تامین نیازهای اقتصادی جامعه هنری کشور، اقدام در جهت پویایی شورای فرهنگ عمومی به منظور هویت بخشی به سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اقدامات جدی برای حل مشکلات چاپ، نشر و به خصوص تامین بعضی نیازهای مثل کاغذ، نظارت صریح و عالمانه قانونی بدون تلاش در دخالت بی‌مورد و تصدی گری دولت از برنامه‌های ایشان است.

logo-samandehi