نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر آغاز به کار کرد

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر با حضور ۱۶هنرمند برجسته مجسمه‌سازی کشور از روز چهارشنبه هفته گذشته در سیرجان در حال برگزاری است. پس از انتشار فراخوان سراسری جمعی از مجسمه‌سازان که تجربه کار با سنگ را داشتند، ثبت‌نام کردند و پس از داوری ماکت‌های ارسالی۱۶هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش گالری آنلاین، در این سمپوزیوم یک قطعه سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان،به ابعاد تقریبی۲۵۰ در۱۲۰‌سانتیمتر در اختیار هر یک از هنرمندان قرار می‌گیرد تا آثارشان را خلق کنند.

۱۶ نفر هم از میان فعالین رشته‌های هنری به عنوان دستیار هنرمندان منتخب به همراه جمعی از علاقمندان و فعالین این هنر در سیرجان هم بعنوان عوامل اجرایی در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار این رویداد هنری متشکل از ابوذرحلوایی‌پور، سیدمجتبی موسوی،احمدزیدابادی، فیروزه اشکبوسی ،سعید شهلا‌پور، حمید شانس،ملک دادیارگروسیان است.

نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر از امروز در محوطه‌ای باز واقع در بلوار مالک اشتر جنب میهمانسرای گل گهر به مدت۲۰ روز و با رعایت همه جانبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است و همچنین بازدید برای عموم مردم و همشهریان آزاد است.


منبع عکس: روابط عمومی سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر

logo-samandehi