طراحی موزه کودکان ژاپن توسط کنگو کوما و همکارانش

کنگو کوما معمار ژاپنی و همکارانش موزه ادبیات کودکان را در ژاپن طراحی کرده‌اند. یک مکان فرهنگی جدید که در آن نوجوانان می‌توانند دنیای خیالی«ایکو کادونو» نویسنده کتب کودکان ژاپنی را تجربه کنند. این پروژه در ساحل رودخانه ادوگاوا و در محوطه طبیعی پارک ناگیسا در توکیو قرار دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، ایکو کادونو، برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۸، بیشتر برای آثاری مانند «سرویس تحویل پستی کی‌کی» معروف است. این کتاب که سرآغاز یک مجموعه داستان است در سال ۱۹۸۹ مورد اقتباس یک انیمیشن از هایائو میازاکی قرار گرفت.

معماران، این مجموعه را با الهام از آثار مشهور کادونو طراحی کردند و با شبیه‌سازی فضای شهر خیالی در رمان‌های او، اتمسفر جدیدی را عرضه خواهندکرد.

موزه کودکان در فضایی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با استفاده از اشکال مختلف هندسی با رنگ‌های صورتی و سفید طراحی شده است. معماری موزه با واحدهای کوچک آغاز شده که به آرامی شیب ملایم تپه را دنبال می‌کنند و در محیطی وسیع محصور می‌‎شوند.

ساختار آلاچیق مانند موزه به خانه‌های کوچک در داستان‌های کادونو اشاره دارد، در حالی که سقف مانند یک گل شکفته و به بیرون پهن شده، ترکیب یکپارچه‌ای را رقم می‌زند. همچنین معماران قصد دارند منظره شهر خیالی از کتاب«سرویس تحویل پستی کی‌کی» را بازسازی کنند. از امکانات رفاهی این موزه می‌توان به سالن‌های مطالعه و ماکت آتلیه نویسنده اشاره کرد.

طراحان، این پروژه را مکانی توصیف می‌کنند که در آن می توانید دنیای ایکو کادونو را با هر پنج حس در حالی که طبیعت غنی پارک را احساس می‌کنید، تجربه کنید.

موزه کودکان در تابستان ۲۰۲۳ میزبان بازدیدکنندگان است.

logo-samandehi