سمینار تخصصی «صنایع دستی ایرانی» با محوریت بلوچستان برگزار می‌شود

اولین دوره این سمینار، چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴ تا ۱۷ از سوی صندوق توسعه و احیا در سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، اولین سمینار تخصصی اصالت، هویت و تولید صنایع دستی ایرانی ویژه منطقه بلوچستان با عنوان «صنایع دستی ایرانی» از سوی صندوق توسعه و احیا و با هماهنگی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

اولین دوره این سمینار چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴ تا ۱۷، در سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران به علاقه‌مندان حوزه صنایع دستی ارائه می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، شناخت هویت و اصالت مناطق بومی ایران، ایجاد امید و اشتغال‌زایی در جهت تولید صنایع دستی اصیل، ماندگار و درآمدزا، گفت‌وگو و گسترش علمی با هدف ترویج سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی عنوان شده است.

در این رویداد، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، پژوهشگران و تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرد و کلان صنایع دستی، سرمایه‌گذاران و همچنین سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران، حضور دارند.

چهار سخنران با چهار تخصص مختلف

سخنرانان این سمینار شامل یکتا اصغرزاده دبیر علمی سمینار، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه میراث ناملموس، هدایتگر پروژه‌های تخصصی هنری و رضا قدیریان، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه پارچه و منسوجات در صنایع دستی، هدایتگر و طراح برندهای تخصصی پوشاک داخلی و خارجی هستند.

همچنین در این سمینار فرزاد فرجی، سرامیست و رئیس اسبق انجمن سفالگران ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری دوسالانه سرامیک ایران و بیتا بهرامی قصر، مدرس و پژوهشگر حوزه خوانش نقوش صنایع دستی، پوشاک و تزئینات وابسته به آن، عضو هیئت علمی دانشگاه اراک، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی آرایه‌های تزئینی و مد و لباس تهران، به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

این سمینار رایگان بوده و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و به شرکت‌کنندگان در این رویداد، گواهی حضور در سمینار، اعطا می‌شود. این سلسله سمینارها، در آینده نیز با تمرکز بر صنایع دستی سایر مناطق ایران ادامه می‌یابد.

logo-samandehi