سایت اینترنتی «موزه هنر دکتر سُندوزی» آغاز به کار کرد

سایت اینترنتی «موزه هنر دکتر سُندوزی» با هدف معرفی این موزه و آثار دکتر امیراسماعیل سُندوزی آماده سازی و از اسفند ماه 1402 در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان قرار گرفته است.


این سایت به نشانی www.sondouzimuseum.farhangsara.ir و در بخش های مختلفی همچون: معرفی هنرمند و موزه، پژوهش، نمایش مجموعه آثار طراحی، نقاشی و مجسمه و اخبار مربوط به رویدادهای این موزه طراحی شده است.

موزه هنر دکتر سُندوزی یکی از موزه های تخصصی هنر در شاخه هنرهای تجسمی مدرن و معاصر است.

دکتر امیراسماعیل سُندوزی، دندانپزشك، هنرمند نقاش، مجسمه ساز و از بنیان گذاران دانشکده دندانپزشکی مشهد است. وی هم گام با دنیای پزشکی، به هنر پرداخت و با تئاتر، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی آشنا شد. به مدت پانزده سال، هفته ای سه روز به کار هنری می پرداخت و چهار روز مطب داری می کرد. او پس از مدتی مطب خود را به محلی برای نمایش آثارش تبدیل کرد.اما به دلیل ابتلا به یک بیماری سخت در پس از ناگزیر شدن از سفر برای جراحی و درمان بیماری اش، در سال 1375 آثارخود را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا کرد و در سال 1382موزه هنر دکتر سُندوزی در محل فعلی که مطب دندانپزشکی ایشان بود، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حضور گروهی از هنرمندان برجسته گشایش یافت.

این موزه تاکنون تلاش نموده تا زمینه‌ای برای معرفی تجربیات حرفه‌ای و تخصصی این هنرمند و همچنین گسترش فعالیت‌های تجسمی در قالب نشست های پژوهشی مرتبط با آن فراهم کند.

پژوهشگران مسائل هنری و علاقمندان می توانند از طریق این سایت برنامه ها و رویدادهای موزه را دنبال نمایند.


موزه هنر دکتر سندوزی در خیابان بخارست، کوچه دوازدهم، پلاک 2 واقع شده و روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و پنجشنبه ها از ساعت 8 تا 12 پذیرای بازدید علاقه مندان است.

تلفن تماس:88741171

logo-samandehi