کاخ Grezalide فرانسه مزین به آثار دو هنرمند ایرانی شد

نمایشگاه خط نقاشی از دو هنرمند سرشناس ایرانی تحت عنوان " جلوه هاى خط" در قصر Grezalide برگزار شده است.

به گزارش گالری آنلاین، قصر Grezalide واقع در جنوب غربى فرانسه بصورت مركز هنرى در آمده است که در بخش های مختلف به عنوان هتل ، رستوران و گالرى فعالیت میکند.

قصر Grezalide یکی از جاذبه هاى توریستى و محل بازدید گردشگران است و این مركز براى اولین بار از دو هنرمند ایرانى كه در زمینه خط كار میكنند دعوت كرده تا در طول بهار و تابستان كه گردشكران زیادى از كاخ دیدن میكنند آثار خود را به نمایش بگذارند .

در این مجموعه هفت تابلو از عین الدین صادق زاده و هشت تابلو از محمود زنده رودى(زنده) در گالرى این كاخ به نمایش درآمده است.

محمود زنده رودی (زنده) یکی ازهنرمندان پیشکسوت و صاحب سبک ایرانی است که با وجود سالها اقامتش در فرانسه فرهنگ و هنر ایرانی در آثار نقاشی خط او موج میزند و مخاطب خود را از هر مرز بوم به لذت تماشای رقص فرم های نستعلیق در رنگ های اصیل ایرانی دعوت میکند.

عین الدین صادق زاده نیز از هنرمندان نقاش و گرافیست معاصر ایرانی است و عضو هییت علمی دانشگاه، مدرس دانشکده هنرهای تهران و مدرس انجمن خوشنویسان ایران می باشد.بیش از ده ها نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور از جمله کانادا و دوبی در کارنامه این هنرمند به چشم میخورد.


مطلب مرتبط:

فرهنگ و هنر ایرانی در سازمان ملل زنده و ماندگار شد

logo-samandehi