الگوریتمی که صحنه های مجاور را به آثار انتزاعی تبدیل میکند



گالری وسیعی در شیکاگو با نصب سیستمی بر روی دیوارها تجربه جدیدی از مشاهده آثار نقاشی انتزاعی متاثر از محیط اطراف برای مخاطب ایجاد می کند.
به گزارش گالری آنلاین، این آثار که وسعتشان به 14 فوت می رسد به طور دائم رنگ و طرح خود را با توجه به تصاویر محیط اطراف، تغییر میدهند.
"بوم" عنوان یکی از کارهای خاص این گالری است که در مجاورت رودخانه شمالی شیکاگو قرار گرفته و همواره با حرکت رودخانه در حال تغییر صحنه است.
با توجه به دیوارهای شیشه ای گالری، نقاشی های این نمایشگاه از خیابان هم دیده میشود و تصاویر خیابان در آثاری که شکل میگرند تاثیر میگذارد، این امر توجه عابرین را به خود جلب کرده و جذابت خاصی ایجاد کرده است.
با استفاده از یک نرم افزار، بازدید کنندگان میتوانند صحنه را تغییر دهند، مثلا یک قایق به صحنه رودخانه اضافه کنند، این تغییر برای چند لحظه ظاهر میشود و به آرامی تغییر می یابد.
اثر "بوم" توانایی تولید بیش از 5 هزار ترکیب منحصر به فرد را دارد که از در کنار هم قرار گرفتن انها میتوان فیلمی در حدود 5 ساعت بدست آورد.
طراح و کارگردان هنری این پروژه ed purver معتقد است این آثار حرکت های شهر شیکاگو را توصیف میکند.
او توضیح میدهد نرم افزار های به کار رفته در این پروژه جابجایی و فرم اشیا را تجزیه تحلیل میکند و به همین ترتیب تمام لحظات، حتی راه رفتن یک عابر در خیابان به یک اثر هنری انتزاعی تبدیل میشود و به نوعی هزاران تصویر در این آثار هنری دیجیتال تکمیل می شود.
این آثار به صورت آهسته و همچون حالت مراقبه تغییر شکل میدهند و دائما تصاویر در حال گذر به انتزاع هستند.


logo-samandehi