گزارش تصویری نمایشگاه پوسترهای اهدایی پروفسور اریک برون

روز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ نمایشگاه پوسترهای «اریک برون» طراح گرافیک پیشکسوت فنلاندی در موزه‌ی گرافیک ایران با حضور سفیر فنلاند آقای کیو نوروانتو و همسرش خانم تیا نوروانتو، مجید بلوچ رییس کمیته‌ی موزه انجمن، فاطمه کرکه‌آبادی رییس هیات مدیره، محسن سلیمانی نایب رییس و مهردخت دارابی دبیر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، دکتر دیوسالار معاونت هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، آقای ابراهیم اسکندری مشاور فرهنگی انجمن و سفارت در این نمایشگاه، امید خضرا جعفری دبیر نمایشگاه افتتاح شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، در این افتتاحیه که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن پخش ‌شد در ابتدا جناب سفیر در مورد اهمیت برپایی این نمایشگاه صحبت کرد. او که صحبتهایش توسط مهردخت دارابی به فارسی ترجمه می شد گفت که پوسترهای این نمایشگاه برای هر فرد فنلاندی آشناست چرا که آقای برون معروف‌ترین طراح گرافیک فنلاند است و البته گرافیک زبانی جهانی است که مرزی نمی‌شناسد.

پس از آن وی چند جمله‌ای را که از طرف آقای برون اختصاصا برای این نمایشگاه نوشته شده خواند:
بسیار خوشوقتم که فنلاند را بواسطه‌ی هنر گرافیک به کشور باستانی و بافرهنگ ایران معرفی می کنم و باعث‌ تاسف است که در ایران حضور ندارم تا این اتفاق زیبا را شخصا تجربه کنم.

سپس فاطمه کرکه آبادی رییس هیات مدیره گفت که از سفارت فنلاند برای اهدای این مجموعه ی با ارزش به گنجینه ی موزه تشکر می کنیم و خوشحالیم که با وجود شرایط خاص دوران کرونا توانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق سرآغازی برای همکاری‌های بیشتر با سایر کشورها و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین ایران و دیگر کشورها باشد.

در ادامه نمایشگاه افتتاح و بازدید از آن آغاز شد. تک تک کارها و پیشینه‌ی آنها توسط دبیر نمایشگاه امید خضرا جعفری معرفی شد، از کتاب اهدایی اریک برون به موزه گرافیک رونمایی شد و فیلمی از زندگی ایشان در سالن نمایش موزه به نمایش درآمد.

با تشکر از همراهی و همکاری:
فریبا سلیمانی و سعید عسگری مسئولین موزه گرافیک ایران، مسعود حشمتی، احمد کریمی، زینب شریعتی و شیما نجاری

و تشکر از اسپانسرهای محترم بابت همراهی در این نمایشگاه:
مجتمع چاپ کوفا
کانون رهنما

عکس ها از سعید عسگری و احمد کریمی

لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه و‌ به مدت دو‌هفته در موزه گرافیک ایران برپا خواهد بود و علاقمندان می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن دیدن فرمایند.

مکان: بزرگراه باقری، بلوار استقلال، خیابان شهیدان قزوینی شمالی (توحید شمالی)، پارک پلیس، عمارت ارباب هرمز، موزه گرافیک ایران

ساعات کار موزه گرافیک از یکشنبه تا پنج شنبه، ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

logo-samandehi