ناصر محمدی در حاشیۀ برگزاری هفتمین کارنمای پژوهشی مطرح کرد:

کارنما همان کارنامۀ اعمال اعضاست


ناصر محمدی عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در حاشیۀ برگزاری سومین کارنمای پژوهشی مختص اعضای بالای 40 سال انجمن در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین از 5 اثری که در این نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است گفت:

چهار عدد از کارها در ابعاد 80 در 100 و یکی هم 70 در 100 سانتی‌متر و با تکنیک آکریلیک است. از آنجاییکه سبک همان استایل شخصی هنرمند می باشد بنابراین هر کس سبک خاص خود را دارد، لذا ارائۀ تعریف از نوع سبک کارها سخت است. در کل می ماند گرایش و علاقه مندی و ویژگی های کاری مختص آن هنرمند و آن چیزهائی که دنبال می کند . این ویژگی ها ، تکنیک و روش به همراه تفکر و حسی که پشت کار ها وجود دارد ، لحنی را بوجود می آورد که ما به آن سبک می گوئیم. گرایش کلی من فیگوراتیو است به همراه تاثیر از بعضی جریانات و شیوه های هنر مدرن و همینطور چشم اندازی کلی به نقاشی سنتی ایران . تمام این 5 اثر در سال 95 خلق شده‌اند.

محمدی هدف از برگزاری این کارنماها را به نوعی ارزیابی کلی از وضعیت کارهای اعضا دانست و افزود:

انجام یک ارزیابی کلی کار خوبیست؛ شاید انجمن به دنبال آن است نگاهی کلی به میزان توانایی، حد و حدود و مرزهاو توانائی کاری اعضایش داشته باشد . تاکنون انجمن به عناوین مختلف نمایشگاه‌های دیگری هم برگزار کرده است؛ ولی این کارنماها همانطور که از نامش بر می آید درواقع کارنامه ای ست که کار کرد و توانائی و تنوع اعضاء را به نمایش می گذارد. شاید ، هم برای اعضاء و هم برای برگزارکنندگان در برنامه های بعدی مفید واقع شود.

وی معتقد است که اگر انجمن مکان و گالری مشخصی مختص اعضای خود داشته باشد، می‌تواند کمک بزرگی به اعضا در جهت به نمایش گذاشتن آثارشان و همینطور منبع مالی کوچکی برای سر پا ماندن داشته باشد. وی می افزاید:

من عضو فعالی در انجمن نیستم و اینرا هم فقط به عنوان یک آرزو عنوان می کنم کاش انجمن جایی مشخص به عنوان گالری داشت و توانایی و قدرتش برای انجام خیلی از کارها از جمله سیاست گذاری در بخش هنرهای تجسمی بیشتر می‌بود. در حال حاضر انجمن برای اعمال برنامه های خود امکانات محدودی دارد و با اینکه اعضای هیئت مدیره زحمات و تلاش فراوانی می کنند هنوز انجمن در جایگاه مناسبی در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای جامعه هنری به شکل خرد و کلان آن نیست و با محدودیت های فراوانی روبروست و طبعا در جایگاه شایسته خود قرار ندارد.

گردانندگان انجمن خود اعضای انجمن هستند.و هیچ کدام از اعضا حقوقی دریافت نمی‌کنند.. فقط و فقط وقت و انرژی می گذارند و کار می کنند. از رییس انجمن گرفته تا برگزارکنندگان نمایشگاه، همه و همه صرفا اعضای انجمن هستند و برگزاری همین نمایشگاه ها هم تنها نتیجه تلاش زحمات همین عزیزان می باشد .

logo-samandehi