اسماعیلی: ۱۵ هنرستان هنرهای زیبا راه‌اندازی و ۷۲ هزار ایرانی هنرآموز شدند

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : توسعه و ارتقای آموزش های هنری یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید است و طی 2 سال 15 هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور را اندازی شد.


به گزارشگالری آنلاینبه نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمد حسین اسماعیلی شنبه 8 مهرماه در آیین افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا دخترانه شیراز بیان کرد: آموزش‌های هنری در بعد تخصصی و ارتقای سواد هنری جامعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

محمد حسین اسماعیلی روز شنبه 8 مهرماه در آیین افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا دخترانه شیراز بیان کرد: آموزش‌های هنری در بعد تخصصی و ارتقای سواد هنری جامعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

وی افزود: در زمینه آموزش‌های هنری تخصصی و تربیت هنرمندان متخصص هم اکنون ۶۵ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعال است که ۱۵ هنرستان در همین ۲ سال اخیر راه‌اندازی شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حدود هشت‌هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

اسماعیلی اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان دولت سیزدهم در همه استان‌های کشور دست‌کم ۲ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولویت راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در مرحله نخست مراکز استان‌های فاقد این ظرفیت هستند با این حال طی ۲ سال گذشته در برخی از شهرستان‌ها مانند لارستان، میناب، شاهرود، کاشان و نیشابور نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به سابقه درخشان هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: این هنرستان‌ها خاستگاه هنرمندان طراز اول کشور بوده و این هنرمندان کماکان به این مدارس هنری عِرق دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: هنرستان هنرهای زیبا در سال‌های مختلف خاستگاه رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته هنر بوده چنانکه در سال گذشته رتبه یک و امسال رتبه‌های ۲، چهار و بسیاری دیگر از رتبه‌های برتر داوطلبانی از این هنرستان‌ها بوده‌اند.

وی گفت: امسال برند هنرستان هنرهای زیبا پس از ۱۰۰ سال ثبت معنوی شد که گام بزرگی است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جای تعجب است که شیراز تا کنون از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه محروم بود، اظهار کرد: امروز به عنوان روز راه‌اندازی نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا شیراز، فرازی از تاریخ این شهر هنرخیز و هنرپرور خواهد بود.

اسماعیلی تاکید کرد: هنرستان "کیمیای هنر" شیراز پس از این افتتاحیه نیازمند حمایت جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید برای فراهم کردن امکانات، تجهیزات و ارتقای بیشتر آن تلاش کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آموزش در همه حوزه‌ها بویژه در فرهنگ و هنر زیربنا و زیر ساختار همه برنامه‌ها و امور فرهنگی است و به این جهت علاوه بر آموزش‌های تخصصی ارتقای سواد هنری جامعه نیز در دستورکار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون در در قالب طرح "هنر برای همه" ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم سراسر کشور در ۱۰۰ رشته هنری اموزش دیده‌اند.

اسماعیلی عنوان کرد: هدف از اجرای آن طرح محرومیت زدایی از عرصه هنر و فراهم کردن دسترسی همگانی برای آموزش‌های هنری بود.

وی اعلام کرد: به زودی دور دوم طرح هنربرای همه در سراسر کشور اجرایی می‌شود که گام بزرگی در ارتقای سواد هنری جامعه است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: درسیاست‌های جدید این وزارتخانه شاهد ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های هنری در زمینه‌های مختلف هستیم و در این مسیر آموزش و پرورش استعدادهای هنری و تربیت هنرمند متعهد و متخص ایرانی مسلمان برای جامعه ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

logo-samandehi