آنسلم کیفر بر پرده اپرای وین هنرنمایی میکند

هنرمند آلمانی Anselm Kiefer برای خلق بیست و ششمین نسخه پرده در خانه اپرای دولتی وین انتخاب شده است.


به گزارش گالری آنلاین، پروژه پرده که توسط موزه اپرای وین طراحی شده است، مجموعه‌ی نمایشگاهی است که از زمان آغاز به کار آن در سال 1998، نقش مرسوم پرده‌ها در یک فضای نمایش را بررسی میکند.

برای اجرای پروژه پرده در سالن اپرای دولتی وین در سال 2023، هیئت داوران با حضور دانیل بیرنباوم، بیس کوریگر، و هانس اولریش اوبریست، نقاش و مجسمه‌ساز آلمانی، آنسلم کیفر را انتخاب کردند. کیفر با الهام از رمان علمی تخیلی نویسنده لهستانی استانیسلاو لم در سال 1961، از اثر خود سولاریس رونمایی کرد. این کتاب داستان یک سیاره بیگانه دورافتاده و موجودی را روایت می کند که در آن زندگی می کند.

آثار هنری کیفر با وسعت 176 متر مربع، از طریق فرآیندی نوآورانه جان می‌گیرند. تصویر بر روی توری های پلاستیکی چاپ شده و با آهنربا به پرده چسبانده شده است. این اثر نه تنها قبل از اجراها، بلکه در زمان های میانی و در پایان هر نمایش به نقطه کانونی تبدیل می شود. با بالا و پایین رفتن پرده ها، اثر کیفر در مرکز صحنه قرار می گیرد و خانه اپرای دولتی وین را به یک گالری تبدیل می کند که از مرزهای سنتی بین هنر و اجرا فراتر می رود. مخاطبان از 8 نوامبر 2023 تا پایان ژوئن 2024 فرصت دارند سولاریس را تجربه کنند.


logo-samandehi