خیابان های باستانی جده در اختیار هنر عمومی

هنرمند و طراح دیجیتال Andrés Reisinger مجموعه تحسین برانگیز Take Over را با چیدمان هنر عمومی ماندگار به خیابان های باستانی جده در عربستان سعودی می آورد.


به گزارش گالری آنلاین، این اثر جدید با عنوان Take Over Jeddah از مرزهای فیزیکی و دیجیتالی فراتر رفته و سبک منحصر بفرد این هنرمند را منعکس می کند. این اثر چشمگیر که با نمایشگاه «Matters through Matter» در Balad Al-Fann جده پیوند خورده، دومین نمایش فیزیکی از این مجموعه پس از اولین نمایش آن در هفته هنر میامی 2023 است.

فعالیت فرهنگی پویای Balad Al-Fann با هدف احیای شهر قدیمی جده که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است، زمینه مناسبی برای چیدمان "Take Over Jeddah" اثر Andrés Reisinger فراهم می کند. هنر فیزیکی این هنرمند با تم این نمایشگاه تحت عنوان "Past Forward" در هم آمیخته شده و به تعامل بین میراث فرهنگی و سبک معاصر می پردازد. این چیدمان که در قلب منطقه تاریخی واقع شده است، گفتگویی بین گذشته و حال است و بینندگان را وادار می کند تا بار دیگر گذشته را از دریچه مدرن و امروزی بررسی کنند.

چیدمان Take Over Jeddah در حالی که به نظر می رسد یک بنای باستانی را در برگرفته است، بدون تماس فیزیکی با ساختمان، بطور زیرکانه با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کند. این انتخاب سنجیده، گفتگوهایی در رابطه با مفهوم و ارزش ابژه های معماری به ویژه آن دسته که با بی توجهی مواجه بوده و تاریخ فرهنگی و اجتماعی شهر را نشان می‌دهند، برمی‌انگیزد. این چیدمان بینندگان را به چالش می کشد تا به اهمیت میراث گذشته جدای از حضور فیزیکی آن توجه کنند.


logo-samandehi