مثل یک حرفه‌ای از دوربین ال‌جی G4 استفاده کنید


دوربین‌هایی که برای تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. بازار رقابتی تلفن‌های همراه هم باعث شده که شرکت‌های مختلف برای اینکه محصول هیجان‌انگیزتری را پیش‌روی کاربران قرار دهند، دوربین‌های بسیار با کیفیتی را برای محصولات خودشان در نظر بگیرند. دوربین‌هایی که می‌توانند تجربه عکاسی را به شکل خوبی برای کاربران به‌همراه بیاورند. شرکت‌های سامسونگ، اپل، ال‌جی و سونی سعی می‌کنند که دوربین‌های خوبی را برای گوشی‌های پرچمدار خودشان خلق کنند. در این بین شرکت ال‌جی توانسته دوربین نسبتا بهتری را روی گوشی G4 قرار دهد.
دوربین گوشی G4 در زیر نور می‌تواند تصاویر بسیار عالی‌ای را ثبت کند. این دوربین یک لنز 16 مگاپیکسلی دارد. همچنین قابلیت لرزش‌گیر دست هم برای آن در نظر گرفته شده است. دیافراگم این دوربین هم F1.8 است که باعث می‌شود نور بیشتری به دوربین وارد شود. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به تکنولوژی تنظیم میزان سفیدی و فوکووس اشاره کرد. این مشخصات باعث شده که گوشی G4 برای عکاسی در هر شرایطی بسیار مناسب باشد. همچنین رابط کاربری آن به‌قدری ساده و آسان است که حتی یک کودک هم می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. البته به‌شرط این که دوربین در حالت خودکار قرار گرفته باشد.
اگر از جمله افرادی هستید که تنظیمات خودکار دوربین این گوشی نمی‌تواند نظر شما را به سمت خودش جلب کند، بد نیست که تنظیمات دوربین را در حالت دستی قرار دهید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، با دنیای جدیدی مواجه خواهید شد. دنیایی که پنجره‌ای از ویژگی‌های جدید را به روی شما باز خواهد کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم کاربران تازه‌کار و افرادی که با دوربین آشنایی ندارند، با محیطی بسیار پیچیده مواجه می‌شوند. دکمه‌ها و نوار ابزارهای مختلفی روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند که باعث می‌شوند محیط شلوغی را شاهد باشیم. البته افرادی که در زمینه عکاسی تجربه بالایی دارند، می‌توانند از امکاناتی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، نهایت استفاده را ببرند. این تنظیمات شامل گزینه‌های مختلفی برای کنترل رنگ، کنترل سفیدی، کنترل میزان ISO، کنترل سرعت شاتر دوربین و کنترل روی میزان فوکووس می‌شوند. این ویژگی‌ها برای افرادی که می‌دانند در حالت تنظیمات دستی دوربین باید چه کاری انجام دهند، بسیار عالی خواهد بود.
در حالت تنظیمات دستی دوربین گوشی ال‌جی G4 می‌توانید گزینه‌های خوبی را برای تنظیم رنگ عکس‌ها پیدا کنید. این امکان باعث می‌شود که بتوانید روی نقطه خاصی از عکس هم فوکووس کنید. با کمی دستکاری روی میزان سفیدی عکس هم می‌توانید یک تصویر بسیار خوب را مشاهده کنید. در ابتدا بد نیست که همه ویژگی‌ها و تنطیمات را امتحان کنید تا با کاربردهای آن‌ها آشنا شوید. در تنظیمات دستی امکان استفاده از فیلترهای مختلف را خواهید داشت. با این فیلترها می‌توانید تصاویر خوبی را در شب و در محیط‌های تاریک تهیه کنید. می‌توانید در شب تصویری ثبت کنید که با موشن بلور (Motion Blur) همراه است که این ویژگی افکت جالبی به عکس‌های شما می‌بخشد. در حالت تنظیمات دستی امکان فعال کردن گزینه‌ای وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توانید از صحنه‌هایی که بسیار سریع اتفاق می‌افتند، عکس بگیرید. در این حالت می‌توانید از اتومبیلی که به‌سرعت در حال حرکت است، عکاسی کنید. البته اگر به‌عکاسی بسیار علاقه‌مند باشید، می‌توانید برخی از آموزش‌های عکاسی را مطالعه کنید تا بتوانید با دوربین موبایل خودتان عکس‌های جالب توجهی ثبت کنید. در ادامه بد نیست که برخی از تصاویر گرفته شده با این دوربین را مشاهده کنید.


عکس گرفتن از آسمان پرستاره
برای اینکه بتوانید از آسمان شب عکس بگیرید باید سرعت شاتر دوربین را روی 30 ثانیه قرار دهید تا بتواند بیشترین نور از ستاره‌ها را ثبت کند. در همین حالت باید ISO را روی 400 قرار دهید. ISO را از 400 بالاتر نبرید، چرا که نویز بیشتری روی عکس می‌اندازد. تایمر دوربین را روی 3 ثانیه تنظیم کنید و گوشی را به شکلی روی زمین قرار دهید که دوربین آن به سمت آسمان باشد. پس از 30 ثانیه عکس‌ها آماده می‌شوند. کمی کنتراست تصویر را افزایش دهید تا آسمان تاریک‌تر شود و ستاره‌ها بیشتر خودنمایی کنند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، باید در محیطی قرار داشته باشید که نور در آن نباشد.

عکس گرفتن ماکرو در بهترین حالت
عکاسی به شکل ماکرو هر روز علاقه‌مندان بیشتری را به سمت خودش جلب می‌کند. با این کار می‌توانید زیبایی یک گل را به شکل بهتری به تصویر بکشید. برای اینکه بتوانید یک تصویر بسیار خوب را در فاصله نزدیک تهیه کنید، باید به صورت دستی روی عکس فوکووس کنید. درحالت تنظیمات دستی این دروبین یک نوار ابزار برای فوکووس در نظر گرفته شده که می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید. دوربین را به نزدیکی آیتمی که می‌خواهید از آن عکاسی کنید، ببرید و روی آن فوکووس کنید. برای گرفتن عکسی مانند تصویر زیر باید میزان ISO را روی 50 قرار دهید و سرعت شاتر را روی 1/1000 بگذارید.


ضافه کردن موشن بلور به صحنه‌های سریع

برای اینکه بتوانید این افکت را به‌دست بیاورید باید دوربین را به طرف آیتمی که حرکت می‌کند بگیرید و در همان لحظه عکاسی کنید. با این‌کار می‌توانید به عکس افکت موشن بلور را اضافه کنید. عکسی که در زیر مشاهده می‌کنید با سرعت شاتر گرفته شده است. میزان ISO در این عکس چندان مهم نیست، اما می‌توانید آن را روی 200 قرار دهید تا کیفیت بهتری را مشاهده کنید. شب‌ها بهترین زمان برای ثبت چنین افکت‌هایی است.


رد نور اتومبیل‌ها
برای گرفتن چنین عکسی باید ISO را در کمترین حالت قرار دهید. سرعت شاتر را هم باید به پایین‌ترین اندازه خودش بیاورید. در این حالت می‌توانید افکت نور چراغ‌های دوربین‌ها را مشاهده کنید. میزان ISO را روی 50 قرار دهید و سرعت شاتر را روی 8 ثانیه بگذارید. برای گرفتن این عکس گوشی شما باید کاملا بی‌حرکت باشد.


توقف زمان
حتما عکس‌هایی که از قطره‌های آب گرفته شده‌اند را دیده‌اید. تصاویری که در آن‌ها قطره‌ای چکه می‌کند و به داخل آب می‌افتد و افکت جالبی را به وجود می‌آورد؛ اما برای اینکه بتوانید از لحظه برخورد قطره با آب عکس بگیرید باید چی کار کرد؟ برای این کار باید سرعت شاتر گوشی را روی 1/6000 قرار دهید. مقدار ISO را روی 250 بگذارید و سعی کنید که از این صحنه عکس بگیرید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که فوکووس باید در حالت دستی باشد و مکان فوکووس باید توسط شما انتخاب شود.


عکس‌برداری از آتش‌بازی
احتمال به‌دفعات پیش آمده که سعی کرده‌اید از آتش‌بازی عکس بگیرید. برای این کار باید سرعت شاتر را کم کنید. برای گرفتن چنین عکسی باید سرعت شاتر را روی 1 ثانیه قرار دهید و مقدار ISO را روی 150 بگذارید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که سرعت شاتر را نباید بسیار زیاد کم کنید.


عکس‌برداری از آب‌شار
برای عکس‌برداری از آب‌شار باید سرعت شاتر را کم کنید تا بتوانید مقداری موشن بلور به عکس اضافه کنید. برای عکس زیر سرعت تایمر گوشی روی ثانیه قرار گرفته و مقدار ISO روی 150 گذاشته شده است.

منبع : دیجیکالا
logo-samandehi