اختراع دوباره کفش / وقتی تکنولوژی پا به عرصه طراحی مد می‌گذارد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، چند سالی است که تکنولوژی چاپ سه بعدی از ساخت لوازم فانتزی و سرگرم کننده فراتر رفته و وارد عرصه مد هم شده است. زها حدید، فرناندو رومرو، و بن ون‌برکل در کنار دو هنرمند مشهور دیگر در حال ساخت سرفصلی تازه برای کفش‌های ساخته شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی هستند. در هفته طراحی میلان که ماه آوریل برگزار شد از پروژه این طراحان با چاپ سه بعدی به نام "اختراع دوباره کفش" رونمایی شد.

چاپ سه بعدی هر کدام از این کفش‌های مجسمه‌ای با استفاده از لایه‌های نایلون سخت و مواد لاستیک نرم جدید انجام شد تا در نهایت کفشی با عملکرد عادی و راحت ساخته شود. از این کفش‌ها فقط 50 جفت فروخته خواهد شد.

فرناندو رومرو


این کفش با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی برش لبه در طراحی و اجرا تولید شده است. اما نتیجه یک کفش است که می‌توانست یک شی موجود در طبیعت باشد، یا یک فسیل ظریف که در کف اقیانوس برای هزاران سال به خاک سپرده شده است.

UNStudio


ما به طور خاص به انواع تصاویری که یک کفش می‌تواند ایجاد کند علاقه‌مند بودیم، هم در ساختار و هم در هنگام حرکت. این کفش الگوهای حرکتی ایجاد می‌کند و یک فرم پویای تصویری از طریق حرکت به وجود می آورد.

مایکل یانگ استودیو


کار در این پروژه یک فرصت منحصر به فرد برای کشف و گسترش یک بعد نادر را برای ما به وجود آورد. ما با استفاده از تجربه خود در تکنولوژی سه بعدی، نگرشی جدید به شیوه‌ای که یک کفش ممکن است دیده شود ایجاد کرده‌ایم.

راس لاوگرو


من از این پروژه استفاده کرده‌ام تا نوآوری فیزیکی در مواد و ساختار لایه لایه مواد را با فرم زنانه گره بزنم و آنچه باقی مانده به وضوح نشان دهنده فن‌آوری است.

زها حدید


حساسیت مجسمه گونه و تجربیات زبان معماری حدید، نوآورانه‌ترین طرح‌های کفش را به شکل شعله‌های آتش به وجود آورده است. ظریف و بی‌دوام و همچنان قانع کننده و پویا.

logo-samandehi