تناسبات نامتناسب در مجموعه جدید سلین

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، پس از یک ماه برگزاری هفته‌های مد و دیدن مجموعه‌ها و طرح‌های متنوع، می‌توان گفت که مدیر خلاق برند سلین، قابل اشاره‌ترین طراحی است که در مد امروز مشغول به کار است. معیارهای بزرگ دیگری هم مانند مارتین مارجیلا در سال 2015 وجود دارد، اما آنها برخلاف فیلو، لباس‌هایی در زمان واقعی نمی‌سازند. با دیدن تصاویر مجموعه فیلو که ماه ژوئیه در شوی سلین نمایش داده میتوان پیش بینی کرد که در ماه فوریه آینده و بعد از آن شاهد چه چیزهایی خواهیم بود.

بررسی طرح‌های فیلو نشان دهنده برخی از ایده‌های ساختارشکنانه اوست که از مجموعه پاییز شروع شده و در حال آزمایش تناسبات جدید است. آستین‌های بلند که با یک بند به سرشانه وصل شده‌اند، جادکمه‌های بزرگ که دنبال هم ردیف شده‌اند، لبه‌های برگردان پهن و دامن‌هایی که مانند یک لحاف نیم دوخته رها شده‌اند، در این مجموعه دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد جسارتی که در این کارها وجود دارد هواداران سرسخت او را هم کمی سست خواهد کرد. قطعات ساده‌تری مثل یک شلوار جعبه مانند وجود دارد که کمر آن با بند بسته شده و می‌تواند راحت‌تر مورد استفاده قرار گیرد، اما فیلو به شدت به ایجاد تغییرات جدید متعهد است. شلوارهای گشاد که قد آن تا بالای قوزک پا می‎رسد و دامن‌هایی که به نظر می‌رسد از یک پیراهن بریده شده و روی کمر آویزان شده‌اند، نشان دهنده تناسبات جدیدی هستند که برای بیننده بسیار عجیب است.


مورد عجیب دیگر کفش‌های تختی با پنجه‎های نوک تیز است که در این مجموعه استفاده شده است. آنها حتی از دستکش‌هایی که فیلو چند فصل قبل نمایش داد عجیب‌تر هستند، اما به نظر می‌رسد اینها هم تبدیل به یک چیز عادی خواهد شد و توسط طرفداران او کپی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلین یک برند فرانسوی لباس‌های آماده است که ابتدا یکی از مارک‌های لوکس محصولات چرمی بود، اما از سال 1996 تولید لباس‌های لوکس زنانه را به کار خود اضافه کرد. در طول سالها طراحان متعددی به کار در این مجموعه پرداختند که اوج و فرودهای زیادی در کار آنها وجود داشت، تا اینکه در سال 2008 فبو فیلو به عنوان مدیر خلاق سلین منصوب شد. فیلو فرصتی برای بیان دیدگاه خود به دست آورد و لباس‌های کاربردی با تمرکز بر مواد و خیاطی ارائه کرد.

در سال 2010 فیلو جایزه طراح سال را از شورای مد بریتانیا دریافت کرد و در سال 2011 جایزه طرح‌های بین‌المللی سال توسط شورای طراحان مد امریکا به او اهدا شد.

logo-samandehi