گزارش تصویری «سوپِ کوانتوم»، نمایشگاه نقاشی و طراحی م. احمدی منفرد در گالری محسن

ایدۀ نقاشی ها و طراحی های محمدرضا احمدی منفرد، وجودِ فیزیکیِ ما، درونِ ساختارهایی در هم تنیده، نهان و پیدای جهانِ فیزیکی است. هندسه در آثار او، زبانِ بیان و توضیحِ جهان، در علم است. هندسه در آثار او ریشه در تقدسِ هندسه در سنتِ تصویری هنرِ ایرانی - اسلامی دارد، ضمن اینکه هندسه، بخشی جدا ناپذیر از فضای زیستِ ما شده است. این ویژگی ها خصوصا در آثار نقاشی وی، با مسئله ی واقعیت نیز، تلفیق می شود. نقاشی های او از فاصله، واقعیتی را نشان می دهند که با نزدیک شدن به آن ها ادراکِ مخاطب را به چالش می کشد و بیننده را متوجه ادراکِ تازه تری از لایه های بصریِ تصویر می کند به ویژه که گاهی از شیوه تصاویر آنامورفیک نیز استفاده کرده است و مخاطب، برخی بخش های نقاشی را می بایست حتما از زوایای خاص، نگاه کند. مسئله بعد چهارم ِ زمان، در آثار او به چشم می خورد آنچنانکه در لایه های بنیادینِ هستی، ذرات با قوانینِ فیزیکی متفاوتی از آنچه ما روزمره می بینیم، سر و کار دارند.

وی در این نمایشگاه دو مجموعه از نقاشی ها و طراحی هایش را ارائه کرده است. مجموعه اول با عنوان سوپِ کوانتوم که اصطلاحی است غیر رسمی در فیزیک مدرن، مبنی بر درهم تنیدگی ماده و انرژی و مجموعه دوم طراحی ها با عنوانِ دمیورژ، که در فلسفه افلاطون، ناظمِ هستی است که ابزار او مثلث ها بودند.

این نمایشگاه، از 22 آبان الی 4 آذر، همه روزه غیر از پنجشنبه ها از ساعت 4 الی 10 شب در گالری محسن، پذیرای بازدیدکنندگان است. آدرس: بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، ساختمان شماره 42. تلفن: 22255354

عکاس: گالری محسن

logo-samandehi