فراخوان رزیدنسی مهندسان و هنرمندان در سوئیس

اقامت و کارگاه رایگان همراه با (CHF ۱’۵۰۰) حقوق ماهانه برای اقامت سه تا شش ماهه مهندس های معماری، طراحی صنعتی، هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، فیلم، منتقدان و هنرهای جدید در برنامه اقامتی La Becque’s Principal فراهم شده است.

به گزارش گالری آنلاین، مرکز La Becque's Principal برای سال 2023 برنامه اقامت هنری La Becque را با هدف میزبانی و پرورش خلاقیت هنرمندان از هر رشته و در هر شرایط وموقعیت تحصیلی برگزار میکند. پذیرفته شدگان از موقعیت و زیرساخت های استثنایی و همچنین شبکه های ارتباطی مناسب برای انجام پروژه ای که انتخاب شده اند، بهره مند خواهند شد.

افراد شرکت کننده در برنامه اقامتی La Becque’s Principal سوئیس توسط هیئت داوران متخصص بین رشته ای در سطح بین المللی انتخاب می شوند. این برنامه بر روی هنرمندان مجرب و همچنین کارآموزان رو به رشد با پتانسیل پیشرفت بالا تمرکز دارد.

برنامه اقامتی به پروژه هایی که به بررسی تأثیر متقابل محیط زیست و تکنولوژی می پردازند توجه ویژه ای دارد، مفاهیمی که بیش از پیش ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و از عمده ترین دغدغه های امروزی به شمار می روند.

تسلط به زبان انگلیسی جهت شرکت در این برنامه الزامی بوده و دانش زبان فرانسوی نیز امتیاز محسوب می شود.


رشته های مورد پذیرش در این برنامه عبارتند از:

هنر های تجسمی، مجسمه سازی، سرامیک سازی، رقص، تئاتر، هنرهای نمایشی، هنر نساجی، موسیقی، رسانه های جدید، معماری، هنر گردانی، عکاسی و سایر رشته ها


متصدیان هنری، منتقدین و نظریه پردازان فعال در زمینه های تحقیقاتی مرتبط با شیوه های فرهنگی نیز به استفاده از این برنامه ها تشویق می شوند. متقاضیان باید در حوزه خود حرفه ای بوده و جهت تعالی در آن تلاش کنند.

متقاضیان باید آموزش تخصصی یا سوابق معادل آن را اثبات کرده و سابقه ای از نمایش عمومی کارهای خود را ارائه دهند.

متقاضیان نباید در تاریخ ثبت نام در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد ثبت نام کرده باشند. دانشجویان دکتری که دوره خود را به اتمام رسانده اند، میتوانند متقاضی شرکت در این رویداد شوند.

متقاضیان باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشند.


متقاضیان می توانند برای اقامت سه ماهه یا شش ماهه اقدام کنند. در زمان درخواست، متقاضیان باید طول مدت اقامت خود را مشخص کنند.

- متقاضیان علاقه مند به اقامت سه ماهه باید دو دوره 3 ماهه مورد نظر خود را مشخص کنند. (ژانویه-مارس 2023 / مه-ژوئیه 2023 / سپتامبر-نوامبر 2023)

- متقاضیان علاقمند به اقامت شش ماهه می توانند دوره مورد نظر خود را یا بصورت شش ماه متوالی (از ژانویه تا ژوئن 2023، یا از مه تا اکتبر 2023) و یا ترکیبی از دو دوره 3 ماهه که بنابر این باید از ژانویه-تا مارس 2023 و از سپتامبر تا نوامبر 2023 باشد، مشخص کنند.


آپارتمانی همراه با فضای کاری و زندگی در اختیار هنرمندان در طول اقامتشان قرار خواهد گرفت.

آپارتمان ها منحصراً جهت استفاده هنرمندان طراحی شده اند. هر آپارتمان با ابعاد ۸۰ مترمربع، دارای آشپزخانه کاملاً مجهز، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی جداگانه، فضای اصلی انعطاف پذیر (تلقیقی از محل کار و زندگی) به مساحت 40 متر مربع، به علاوه یک تراس رو به دریاچه ژنو است.

بسته به نیازهایی که توسط این پروژه مشخص شده است، به ساکنین امکان استفاده اختصاصی یا مشترک از فضای اضافی استودیو داده خواهد شد. 5 الی 10 استودیو در اختیار پذیرفته شدگان قرار می گیرد و 5 الی 10 هنرمند نیز بطور همزمان و بصورت اشتراکی می توانند از استودیو استفاده کنند.

استودیوها به مساحت ۳۰ متر مربع و ارتفاع ۳،۷۰ متر و دارای نور طبیعی روز است.


ماهیانه کمک هزینه ای به مبلغ 1500 CHF جهت پوشش هزینه های زندگی روزمره و لوازم کار در اختیار ساکنان قرار می گیرد.

هزینه سفر، مواد غذایی و مایحتاج بر عهده هنرمندان خواهد بود. مرکز برگزار کننده ممکن است بسته به شرایط مالی قید شده توسط متقاضیان بودجه حمایتی مسافرتی را بصورت موردی تأمین کند.

تسهیلاتی که برنامه اقامتی در اختیار پذیرفته شدگان قرار می دهد عبارتند از: استودیوی ضبط صدا، ابزار نجاری، کمک های فنی، شبکه و غیره

پذیرفته شدگان می توانند همسر، فرزند و یا حیوانات خانگی را بعنوان همراه با خود بیاورند.

ورکشاپ، سخنرانی، نمایشگاه و نمایش فیلم نیز از جمله فعالیت های این برنامه است.


مدارک لازم:

تکیل فرم pdf در سایت www.labecque.ch

پروپزال پروژه (حداکثر ۷۰۰ کاراکتر)

بیوگرافی و رزومه متقاضی (حداکثر ۱۰۰۰ کاراکتر)

سوابق دوره های تحصیلی و آموزشی متقاضی (حداکثر ۴ صفحه)

شرح پروژه (حداکثر ۲ صفحه) شامل توضیحات ویژگیهای کاری که متقاضی قصد دارد در La Becque انجام دهد - دلایلی که نشان دهد اگر پروژه در La Becque اجرا شود، از امکانات ویژه این مرکز بهره مند خواهد شد. همچنین شبکه ها و محیط هایی که متقاضی قصد دارد از آن بهره ببرد.

توصیه نامه از یک مرجع، در این نامه باید قید شود که چرا متقاضی باید انتخاب شود، متقاضی چگونه می تواند از اقامت در La Becque در پیشرفت کاری خود استفاده کند، همچنین آدرس و اطلاعات تماس مرجع ذکر شود.

تصویر نمونه کار که در ۵ سال گذشته اجرا شده باشد. در صورتیکه کار ارائه شده با همکاری شخص دیگری انجام شده باشد آن را قید کرده و نقش او نیز در اجرای پروژه توضیح داده شود.


ثبت نام در این برنامه برای سال 2023 از مارس 2022 (اسفند 1400) آغاز می شود.

هزینه ثبت نام در این برنامه و همچنین هزینه اقامت رایگان است.

اسامی پذیرفته شدگان برنامه اقامتی La Becque’s Principal در اوایل ماه ژوئیه اعلام می شود.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi