برپایی نمایشگاه گروهی همزمان با افتتاحیه گالری

"یک"؛ نمایش آثاری از هنرمندان بنام در گالری پل


به گزارش گالری آنلاین، گالری پل با نمایش نقاشی های گروهی از هنرمندان بنام در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از:

احمد اسفندیاری - هانیبال الخاص - ثمیلا امیر ابراهیمی - فرهاد ایزدخواه - اردشیر پارسایی - حمید پور بهرامی - فریماه تابعی - پرویز حبیب پور - پرویز حیدرزاده - احمد خلیلی فرد - علی ذاکری - علی رخساز - محمد علی روح اللهی - سعید روشن افشار - عربعلی شروه - ترانه صادقیان - مسعود صمیمی - هادی ضیاالدینی - مهدی ضیاالدینی - رضا ظهوریان - لیدا عبداللهی - محمدرضا فیروزه ای - نیلوفر قادری نژاد - جلال متولی - معصومه مظفری - منوچهر معتبر - غلامحسین ممقانی - مینا نادری - احمد وکیلی - لاله یزدان جو

جلال متولی مدیر گالری پل در مورد هدف راه اندازی این مرکز فرهنگی هنری گفت: کمک به جریان فرهنگی، بخصوص بخش هنرهای تجسمی از طریق نمایش آثار هنرمندان شهرستانی و آثارکمتر دیده شده از هنرمندان معاصر از اهداف این گالری است .
این هنرمند در رابطه با مشارکت و حمایت از هنرمندان جوان در خصوص سیاست این گالری افزود: البته که جوانان خیلی مهم هستند و معرفی آثارشان از اهداف مهم نگارخانه نیز میباشد.
همچنین مدیر گالری پل در رابطه با روند راه اندازی این مرکز فرهنگی و هنری و امور اجرایی اضافه کرد: حدودا 5 ماه از کارهای فیزیکی ساختمان تا آخرین مرحله، نصب کارها به طول انجامید .
وی در خصوص نمایش آثار مربوط به هنر جدید تشریح کرد: مسلما هر آنچه که در هنرهای تجسمی اتفاق می افتد با برخورد ها و سلیقه ها و هنرهای جدید همه و همه در کنار هم اهمیت دارند که در جای خودشان به آنها می پردازیم.
این گالری دار در رابطه با نمایش هنرهای جدید و سایر رسته های تجسمی، افزود: ما سعی بر این داریم تا تمام شاخه های هنری معاصر را به نمایش بگذاریم.
جلال متولی در افتتاحیه این گالری ، نمایشگاه گروهی را از آثار هنرمندان معاصر ترتیب داده است. وی به عنوان کیوریتور این مجموعه نیز در رابطه با هدف اصلی جمع آوری این مجموعه و در مورد روند شکل گیری ایده تا اجرا ، انتخاب آثار و تکمیل مجموعه و مدت زمان سپری شده تا نمایشگاه توضیح میدهد: هدف اصلی این نمایشگاه گردآوری و نمایش آثار هنرمندان معاصر ایران است که از دهه 20 تا دهه 90 غالبا از پیشکسوتان هنر نقاشی به شمار می آیند. جمع آوری کارها از اواخر اسفندماه 96 شروع شد و تقریبا حدود 3 ماه زمان برده تا به نتیجه رسیدیم.
این هنرمند در خصوص تعداد و ابعاد آثاری که به نمایش در می آید گفت: تعداد آثار 33 عدد، در ابعاد متفاوت، کوچکترین 25.30 و بزرگترین آن 130 * 150 می باشد (از نقاشان دهه 20 گرفته تا نقاشان معاصر ایران)
متولی دلیل انتخاب این عنوان و مفهوم برای این مجموعه را اینگونه شرح داد: انتخاب عنوان یک برای این نمایشگاه، صرفا به دلیل یکمین نمایشگاه پل بوده است نه چیز دیگر.
در ادامه این کیوریتور گفت: در خلق آثار این مجموعه به تم خاص هنر اجتماعی فکر کردیم ولی تفکرات شخص یا مکتب خاص، اصلا مورد نظر نبوده است.
وی در رابطه با سبک و تکنیک خلق این آثار افزود: در سبک های متفاوت از آبستره تا طبیعت گرایی ، فیگوراتیو و با تکنیک متفاوت وجود دارد.
جلال متولی مسیر شناخت و کنکاش درونی خود را چنین توضیح داد: طبیعی است که شناخت ما از هنر، در روند شکل گیری شخصیت، دوران آموزش و دوره ای که در آن زندگی می کنیم شکل میگیرد و همچنین این جستجو و کنکاش مطمعنا ادامه خواهد داشت.

نمایش آثار این هنرمندان تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا تاریخ مذکور به گالری پل واقع در پل سیدخندان، خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک 34 مراجعه نمایند.

logo-samandehi