گروه هنری آوای نقش برگزار میکند

نگاه متفاوت 23 هنرمند در نمایشگاه "طراحی بی مرز "


به گزارش گالری آنلاین، فرهنگسرای ابن سینا دو هفته اول اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی گروه هنری آوای نقش به سرپرستی فهیمه نیکویی فرد تحت عنوان "طراحی بی مرز" می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

طراحی قدرتمندترین شیوه بیان تصویری انسان، از حالات وذهنیات درونی و یا نمایش واقعیت های بیرونی با مفهومی خاص است. به عبارت دیگر طراحی را میتوان به یادداشت های تصویری تشبیه كرد كه تلاشی برای باز افریدن جهان و كنار گذاشتن تصاویر عادی موجودات وپدیده ها در جهت ایجاد طرحی نو،كه تفكر انسان را بر انگیزد، انجام میدهد ،لذا هر طراح جهان را از نو میسازد تا ما را از انچه به طور معمول به ان مینگریم ،به سوی دنیای تصویری دیگری بكشاند و "نوعی دیگر دیدن" را به ما بیاموزد.
در این نمایشگاه تحت عنوان "طراحی بی مرز " 33 اثر به نمایش گذاشته شده است; که هر هنرمند با دیدگاهی متفاوت به مقوله طراحی و با تکنیکهای مختلف آثاری به تصویر کشیده است و هدف از قرار دادن این آثار در کنار هم بیان این نکته است که طراحی هیچ حد و مرزی ندارد و فقط نوع نگاه هنرمند است که باعث ایجاد تفاوتهایی در خلق یک اثر میشود.

فهیمه نیکویی فرد سرپرست گروه هنری آوای نقش در مورد هدف برگزاری این نمایشگاه توضیح داد:
نوع دیدگاههای که در مورد هنر طراحی وجود دارد متفاوت است و با توجه به اینکه طراحی صرفا پیش طرح یک اثر نیست بلکه با هر ابزار و سبکی میتواند اجرا شود و یک طرح مستقل باشد و به طور کامل احساس و هدف هنرمند را بیان کند; هدف از برگزاری این نمایشگاه و قرار دادن آثاری با سبک ها و تکنیکهای مختلف در کنار هم بیان این نکته است که طراحی هیچ حد و مرزی ندارد و فقط نوع نگاه هنرمند است که باعث ایجاد تفاوتهایی در خلق یک اثر طراحی میشود. با به نمایش گذاشتن آثار طراحی با تکنیک های مختلف و سبکهای مختلف در کنار هم خواستم نوع نگاههای متفاوت در مورد هنر طراحی را به مخاطبان نشان بدهم.

نیکویی فرد مدت زمان سپری شده برای برگزاری نمایشگاه را حدود 4 ماه اعلام نمود و در رابطه با روند شکل گیری ایده تا اجرا ، انتخاب آثار و تکمیل مجموعه گفت:

به این دلیل که در دید عموم و یا حتی برخی نقاشان این باور وجود دارد که نقاشی تکمیل شده یک طراحی اولیه است و معمولا با ابزار مداد و زغال و...و بدون رنگ اجرا میشود و این یک مفهوم درست از هنر طراحی نیست.
آثار زیادی ارسال شد ولی بین آثار ارسال شده آثاری با تکنیک ها و سبکهای مختلف انتخاب کردم تا برای مخاطبان این تنوع در سبک و اجرا مشهود باشد.

وی در توضیح تعداد، ابعاد، سبک و تکنیک آثار گفت: 33 اثر در ابعاد متنوع از سایز 40×50 تا 130×100 با تکنیک های بسیار متنوع شامل: مداد و خودکار و پاستل و رنگ و روغن و آکریلیک و مولتی مدیا به نمایش در خواهد آمد.

سرپرست گروه هنری آوای نقش ضمن تاکید بر بی مرز و گسترده بودن هنر طراحی علت انتخاب عنوان و همچنین مفهومی که هنرمندان این مجموعه به دنبال انتقال آن به مخاطب بوده اند گفت: تکنیک و ابزار کار و سبک اجرا محدودیتی در این هنر ایجاد نمی کند به این دلیل این نام را انتخاب کردم.

وی در ادامه معیار کیوریتور های برنامه در انتخاب هنرمندان این مجموعه را براساس آثار ارسالی دانست و گفت: برخی هنرمندان فارغ التحصیلان رشته های مختلف هنر از جمله: نقاشی و تصویر سازی و گرافیک هستند و برخی آثار مربوط به هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک در زمینه هنر ندارند و البته برخی از هنرمندان دارای مدارج متوسط و بالایی در زمینه طراحی و نقاشی هستند.

زمان گشایش نمایشگاه 1 اردیبهشت ماه ساعت 17 الی20 با حضور تعدادی از اساتید و هنرمندان و به همراه اجرای موسیقی زنده تک نوازی گیتار الکتریک به نوازندگی مجید امیری می باشد.

این نمایشگاه تا تاریخ 13 اردیبهشت ماه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 13 و 14 الی 19 قابل بازدید برای علاقمندان می باشد.



logo-samandehi