گالری احسان میزبان نمایشگاه هنرهای تجسمی "وارونا" می شود


نمایشگاه هنرهای تجسمی مجموعه "وارونا"به كیوریتوری فاطمه صحرایی از ٢٨ اردیبهشت ماه در گالری احسان گشایش می یابد.

به گزارشگالری آنلاین، در این نمایشگاه آثار 14 هنرمند به نمایش در می آید که اسامی آنها عبارتند از:

بهاره چرتابی اصل - آرزو اكرمی - مینو سیاح سینا - صبوره منتظرین - ناهید محمدپور - رویا ارمكیان - اشكان شریف - ارغوان سادات اصلحی - هلیا میرهادی - سارا رشیدی - پریا قراولباشی - آرش شیرمحمدی - مرجان علوی - الهام جهان فرد

گفتنی است آثاری که در این نمایشگاه به نمایش در می آیند با تكنیك و موضوع آزاد و مدیاهای نقاشی، عكس، نقاشیخط و حجم اجرا شده اند.

فاطمه صحرایی کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین ضمن تاکید بر اینکه آثا این مجموعه به شیوه ای آزاد اما در یک مسیر واحد خلق شده اند، بیان کرد:
ما سعی كردیم تا با گردآوری آثاری از دسته های مختلف هنرهای تجسمی شامل خط، نقاشیخط، نقاشی، عكس و حجم كه از نظر ارایه و تكنیك بسیار فیلتر شده و در عین حال از نظر نمایش بسیار باهم همگون گشته اند ، هنرمندان جدید و نوآوری را تشویق و معرفی كنیم.

فضای جدیدی كه در جامعه ایجاد شده كه نمایش آثاری بسیار معنی دار در موزه ملی آغاز گردیده كاملا جو موجود در جامعه در مسیری قرار گرفته كه شكل گیری این گونه نمایشگاه ها در جامعه احساس می شود از دی ماه٩٦برای این نمایشگاه برنامه ریزی مفصل شده بود تا اینكه فراخوان آن در ابتدای اردیبهشت منتشر شد،در این بین با گالری های معتبری وارد مذاكره شدیم كه بهترین همكاری را گالری بین المللی احسان با ما داشت، با توجه به شعبه بین الملل این گالری،فضای بزرگتری از ایده تا اجرا برای ما گشوده شد، در این میان با مشاوره از هنرمندان مطرح و داوران گالری احسان فیلترهایی برای یكسان سازی آثار مشخص كردیم و از بین تعداد آثار دریافتی مجموعه ای گردآوری شد كه شما ملاحظه میفرمایید، سعی كردیم در تعداد آثار كم مجموعه های متفاوتی آماده كنیم كه این نشان دهنده برگزاری این گونه نمایشگاه ها در آینده نزدیك است.
وی در ادامه افزود:
در این نمایشگاه١٨اثر انتخاب و به نمایش در می آید كه از سایزهای بزرگ١٥٠در١٥٠به عنوان یك مجموعه و از سایر آثار كه اغلب ٥٠در٧٠ و بصورت چند مضمونی هستند رونمایی می شود،دو مجموعه حجم و هنر دستی نیز معرفی میشود كه هر مجموعه شامل عناصر مختلف دكوراتیو است.

سبك و تكنیك آثار را آزاد در نظر گرفتیم ولی در عین حال این ١٨اثر از نظر ارایه بیشترین نزدیكی را بهم دارند . بیشتر اكریلیك روی بوم است و تركیب مواد نیز در بین آثار مشاهده میشود، كارهای عکس فوتو مونتاژ است. بجز یك اثر كه با دیافراگم باز و نور دهی گرفته شده ولی در بین كارهای نقاشیخط و نقاشی تكنیك ارایه به نحوی است كه متمایز كردن آنها بسیار دشوا است، این یكی از اهداف ما در شكل گیری مجموعه های نمایشی است كه تكنیك متفاوت و در عین حال همسو به نمایش در می آید.


‎نمایشگاه "وارونا" تا دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند به گالری احسان واقع در نیاوران، خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه، خیابان١٤شرقی، انتهای خیابان، پلاك٢٢ مراجعه نمایند.

logo-samandehi