کشف طراحی جدیدی از مسیح (ع) توسط «لئوناردو داوینچی»

یک محقق ایتالیایی مدعی است، طراحی جدیدی از مسیح (ع) کشف کرده که توسط «لئوناردو داوینچی» خلق شده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‎‌نت نوشت، یک محقق ایتالیایی مدعی است طراحی جدیدی از مسیح (ع) کشف کرده است که می‌تواند به تردیدها درباره اصالت تابلو «سالواتور موندی» اثر «لئوناردو داوینچی» قوت ببخشد.

داستان از اینجا شروع شد که یک مجموعه‌دار خصوصی در «لکو» طراحی با گچ قرمز به «آنالیسا دی ماریا» یک محقق آثار «داوینچی» و از اعضای مرکز یونسکو در فلورانس نشان داد. «دی ماریا» بلافاصله پس از مشاهده این طراحی این اثر را به عنوان یکی از آثار «لئوناردو داوینچی» شناسایی کرد.

این محقق در گفت و گو با یک نشریه محلی بیان کرد :« این چهره حقیقی «سالواتور موندی» است. این طراحی تمامی ویژگی‌های طراحی‌های «لئوناردو» را در برگرفته است. این اثر زبان «لئوناردو داوینچی» است و بسیار هم صریح و بلند صحبت می‌کند.»

این محقق همچنین معتقد است بین این طراحی جدید و خودنگاره مشهور «داوینچی» شباهت‌های بسیاری وجود دارد، چراکه هر دو این طراحی‌ها چهره سوژه نقاشی را در نمای سه‌رخ به تصویر می‌کشند.

خودنگاره مشهور «داوینچی»


با این حال در تابلو نقاشی «سالواتور موندی»(گرانترین تابلو نقاشی جهان) مسیح (ع) به نحوی به تصویر کشیده شده تا به صورت مستقیم به مخاطبان نگاه کند. این تابلو نقاشی که قرن‌ها گمشده بود سال‌ها به عنوان اثری از «بولترافیو» یکی از هنرمندانی که در کارگاه «داوینچی» کار می‌کرد شناخته شده بود.

در سال ۲۰۱۱ بود که این تابلو نقاشی به عنوان یکی از آثار «داوینچی» در گالری ملی لندن برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد، اما پس از آنکه این اثر در سال ۲۰۱۷ در حراجی «کریستیز» به مزایده گذاشته شد برخی از کارشناسان بار دیگر صحت اصالت این تابلو نقاشی را به عنوان یکی از آثار «داوینچی» زیر سوال بردند.

تابلو نقاشی «سالواتور موندی»


این تابلو نقاشی در نهایت به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد و پس از آن هیچگاه عمومی به نمایش گذاشته نشد.

حالا «دی ماریا» مدعی است طراحی جدیدی که کشف شده است ثابت می‌کند تابلو نقاشی «سالواتور موندی» اثر «داوینچی» نیست، چراکه طراحی جدید کشف‌شده از چهره مسیح (ع) بسیار با تابلو «سالواتور موندی» تفاوت دارد.

طراحی کشف‌شده منسوب به «داوینچی»


«دی ماریا» قصد دارد تحقیقات خود درباره این طراحی جدید را پس از اتمام قرنطینه در ایتالیا ارائه کند.

به گفته این محقق بررسی‌های علمی نشان می‌دهد قدمت این طراحی به اوایل قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد و نحوه به تصویر کشیدن ریش و چشم‌ها در این طراحی نیز شباهت بسیار زیادی به سبک طراحی «داوینچی» دارد، با این حال تحقیقات بر روی این اثر همچنان ادامه دارد.

logo-samandehi